wheat.jpg

دامپروري خوزستان با مشكلاتي همراه است

چاپ

خبرگزاری ایسناalt

رييس هيات مديره تعاوني دامداران بهبهان گفت: نرخ سود تسهيلات بانكي براي دامپروران بالاي 7 درصد است و اين مساله بر ريسك سرمايه‌گذاري در اين بخش توليدي مي‌افزايد و دامپروان تحمل تسهيلات بانكي با نرخ سود 2 رقمي را ندارند.

غلامحسين رنجبرها در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، منطقه‌ خوزستان، اظهاركرد: واحدهاي دولتي پاسخگوي حجم بالاي بيكاران و 

افراد جوياي‌كار نيستند و دولت نيز به تنهايي از رفع بحران بيكاري عاجز است.

 

وي افزود: سرمايه‌گذاري‌هاي دولتي توسعه به دنبال ندارد اما از طريق سرمايه‌گذاري‌هاي تعاوني و بخش‌ خصوصي مي‌توان توسعه آفريني كرد. هر جا مردم و بخش‌خصوصي ورود كردند، فعاليت‌ها و موفقيت‌هاي خوبي به دست آورده‌اند.

 

رنجبرها تصريح‌كرد: مجلس شوراي اسلامي بايد قوانين فضاي كسب و كار و توليد را روان‌تر و آسانتر كند تا توليدكننده بتواند فعالتر عمل كند.

 

رييس هيات مديره تعاوني دامداران بهبهان عنوان‌كرد: دامپروري در خوزستان با مشكلاتي همراه است كه از جمله آن مي‌توان به تنش گرما و بروز بيماري‌هاي خاص ناشي از شرجي‌ها و گرد و غبار اشاره كرد كه موجب كاهش 40 درصدي توليد شده است. بنابراين هزينه توليد يك كليو شير و گوشت بالاتر از ساير استان‌ها است و بايد شير توليدي در خوزستان گران‌تر از ساير استان‌ها از دامداران خريداري شود.

 

رنجبرها همچنين به مشكل نبود جو و سويا اشاره و خاطرنشان‌ كرد: عليرغم وجود جو و سويا در انبارهاي شركت پشتيباني امور دام كشور، با نبود اين نهاده‌ها در بازار مواجه هستيم و اين مساله به معناي بي‌تفاوت بودن نسبت به سرنوشت بخش دام استان و كشور است و اين اقدام موجب مي‌شود كه دامداران به سمت مصرف آرد و گندم روي بياورند.