corn.jpg

بی‌برنامگی وزارت صنعت عامل افزایش قیمت و واردات بی‌رویه است

چاپ

خبرگزاري فارسalt 
رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس در گفت‌وگو با فارس:
بی‌برنامگی وزارت صنعت عامل افزایش قیمت و واردات بی‌رویه است
 

خبرگزاری فارس: رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: کج‌سلیقگی‌ها و اهمال‌کاری‌های وزارت صنعت باعث ایجاد مشکلات قیمت مرغ و گوشت و واردات بی‌رویه در کشور می‌شود

.
 عباس رجایی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در پاسخ به تغییر شرایط آب و هوایی و خشکسالی آمریکا و اروپا و احتمال تغییر اقلیم در ایران در زمینه لزوم برنامه‌ریزی کشاورزی اظهار داشت:‌ ظرفیت تولید کشور با همین شرایط آبی و هوایی وضعیت خوبی دارد و نگران کننده نیست.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس با انتقاد از سیستم تامین و توزیع نهاده‌در کشور افزود:اگر برخی نهاده‌های تولید مانند کود در بخش زراعت، دان مرغداری‌ها و علوفه دامداری‌ها را به موقع انجام دهیم و اجازه دهیم اتحادیه‌ها ورود کنند هیچ مشکلی در زمینه تولید نخواهیم داشت.

وی با اشاره به مشکلات اخیر پیش آمده در زمینه قیمت مرغ و گوشت گفت: به دلیل کج‌سلیقگی‌و اهمال‌کاری‌هایی که در وزارت صنعت سال گذشته اتفاق افتاد این مشکلات به‌وجود آمد.

رجایی گفت: نیاز به واردات مرغ وگوشت در کشور نیست. این محصولات به حد کفایت در داخل تولید می‌شود و در بدترین شرایط واردات گوشت کشور 50 هزار تن بوده که آن هم برای واحدهای صنعتی استفاده می‌شود.

وی افزود: به دلیل بی‌برنامه‌گی‌ها و اهمال‌کاری‌هایی که طی سال‌های اخیر در تنظیم بازار صورت گرفته بلای واردات در کشور ایجاد شده که مجبوریم در زمینه‌های مختلف واردات داشته باشیم.