corn.jpg

توافقنامه تجارت تهاتری خریدگندم بین ایران وپاکستان امضا شد

چاپ

خبرگزاری ایرناalt

روزنامه انگلیسی زبان ˈاکسپرس تریبیونˈپاکستان روز جمعه نوشت: مقامات جمهوری اسلامی ایران و پاکستان با در نظر گرفتن صادرات یک میلیون تن گندم از پاکستان به ایران به ازای هر تن گندم 300 دلار، موافقتنامه تجارت تهاتری بین دو کشور را امضا کردند.

 این روزنامه چاپ اسلام آباد به نقل از یک مقام ارشد وزارت امنیت و تحقیقات مواد غذایی پاکستان بدون ذکر نام وی نوشت: پاکستان موافقتنامه ای را با ایران 

به منظور صادرات یک میلیون تن گندم به این کشور امضا کرد.

 

این مقام دولتی افزود: به زودی هیاتی از جمهوری اسلامی ایران برای بررسی کیفیت گندم پاکستان و متعاقب آن واردات این میزان گندم به ایران، به پاکستان سفر می کند.

 

وی خاطر نشان کرد: دو کشور معیارهای مورد نظر در خصوص این معامله را تعیین کرده و تیم کارشناسی ایران نیز قبل از انتقال گندم به کشورشان کیفیت این محصول را آزمایش خواهند کرد.

 

اکسپرس تریبیون نوشت: قرار است پاکستان در ازای صادرات گندم به ایران، از این کشور کود شیمیایی دریافت کند.

 

این روزنامه با اشاره به اینکه ˈاحمد بخش لهریˈ قائم مقام وزارت امنیت و تحقیقات مواد غذایی پاکستان هم موضوع توافق کشورش با ایران بر سر انجام تجارت تهاتری را تایید کرده، افزود: پاکستان در مقابل از ایران کود شیمیایی خریداری می کند.

 

اکسپرس تریبیون ادامه داد: پاکستان , یک میلیون و 500 هزار تن گندم مازاد در اختیار دارد که حتی با صادرات یک میلیون تن ازاین محصول به ایران، 500 هزار تن گندم مازاد برای این کشور باقی خواهد ماند.