chick.jpg

جديدترين اطلاعات از نمايشگاه‌هاي پاييزه/گوشت و مرغ هم عرضه مي‌شود

چاپ

خبرگزاری ایسناalt

گوشت مرغ و گوشت قرمز با توجه به پرتقاضا بودنشان، در نمايشگاه پاييزه امسال توزيع مي‌شوند.

حسن رادمرد - سرپرست معاونت توسعه بازرگاني داخلي وزارت صنعت، معدن و تجارت، امروز درباره 

برگزاري نمايشگاه پاييزه در كشور اظهار كرد: هر ساله در نيمه‌ اول سال و پايان سال دو نمايشگاه فروش مستقيم كالا برگزار مي‌شود كه در حال حاضر در آستانه‌ برگزاري نمايشگاه پاييزه هستيم.

 

وي ادامه داد: اين نمايشگاه در پنج نقطه تهران تا 20 مهرماه و هم‌چنين در 400 نقطه كشور برگزار مي‌شود.

 

رادمرد با بيان اين‌كه در اين نمايشگاه حدود 35 هزار غرفه به عرضه‌ كالاي بازگشايي مدرسه و پوشاك مي‌پردازند، گفت: هم‌چنين در نمايشگاه پاييزه امسال كالاهاي پرتقاضا مانند گوشت مرغ و گوشت قرمز هم توزيع مي‌شود.

 

وي با بيان اين‌كه در كشور كمبود فضاي نمايشگاهي داريم، بيان كرد: در حال حاضر فقط 15 نمايشگاه بين‌المللي در سطح كشور وجود دارد و با توجه به بالارفتن تقاضا، به اجبار اين نمايشگاه‌ها را برگزار كرده تا تعادل قيمت بين عرضه و تقاضا ايجاد شود.

 

سرپرست معاونت توسعه بازرگاني داخلي ادامه داد: بازرسان ما در اين نمايشگاه‌ها مستقر هستند و سازمان تعزيرات هم در طول نمايشگاه به صورت ثابت و متحرك بر كالاهايي كه عرضه مي‌شود، نظارت دارند.

 

وي با بيان اين‌كه فروش فوق‌العاده در طول اين نمايشگاه‌ها نيز در دستور كار قرار دارد، اظهار كرد: قرار‌ شده انجمن توليد‌كنندگان دفترچه 120 ميليون دفترچه توليد كنند كه در حال حاضر 35 ميليون دفترچه آماده‌ توزيع است.

 

رادمرد درباره‌ برند توزيع اين دفترچه‌ها گفت: دفترچه مدارس با سفارش وزارت صنعت، معدن و تجارت عرضه مي‌شود و در حالي كه از 120 ميليون دفترچه مورد تعهد براي توليد 35 ميليون آن آماده است، مابقي آن تا پايان آبان‌ماه به مرور در بازار توزيع مي‌شود.

 

وي در مورد قيمت اين دفترچه‌ها گفت: سازمان حمايت با همكاري خود توليد‌كننده اين دفترچه‌ها را با قيمت مناسبي عرضه مي‌كند.

 

او در مورد كيف و نوشت‌افزار دانشجويان كه در اين نمايشگاه عرضه مي‌شود، اظهار كرد: 80 تا 85 درصد از كالاهايي كه عرضه مي‌شوند، توليد داخلي و مابقي از مبادي رسمي وارد كشور مي‌شوند.

 

رادمرد با بيان اين‌كه تنها كالاهاي فانتزي توليد داخلي نيستند، گفت: ما كاملا خودكفا هستيم و مشكلي براي توليد و عرضه نداريم.

 

چادر‌ زدن براي فروش كالا در شان مردم نيست

 

در ادامه‌ي اين نشست فاسم نوده‌فراهاني - رييس شوراي اصناف، نيز با تاكيد بر اين‌كه اين نمايشگاه‌ها با دو هدف كنترل تنظيم بازار و تهيه كالاهاي مايحتاج مردم برگزار مي‌شود، تصريح كرد: اين نمايشگاه در تمام مراكز استان‌ها و شهرستان ها و هم‌چنين در پنج نقطه‌ فرهنگ‌سراي خاوران، حكيميه تهران، پارك ولايت و پارك ارم برگزار مي‌شود.

 

وي در ادامه با بيان اين‌كه از 23 شهريورماه نيز در مصلاي تهران نمايشگاه پاييزه مختص مواد غذايي برگزار مي‌شود، تصريح كرد: اين نمايشگاه‌ها از ساعت 10 تا 22 برگزار شده و مراكز استان‌ها خود ساعات كار را تعيين مي‌كنند.

 

او با بيان اين‌كه در اين نمايشگاه روغن و شوينده هم توزيع مي‌شود، اظهار كرد: توليد‌كنندگان در اين نمايشگاه به اين دليل قيمت‌ها را 10 درصد كمتر عرضه مي‌كنند، زيرا واسطه‌ها در اين نمايشگاه‌ها حذف شده و كالا مستقيما به دست مصرف‌كننده مي‌رسد.

 

نوده فراهاني با تاكيد بر اين‌كه نمايشگاه 10 روز ادامه مي‌يابد، بيان كرد: بزرگ‌ترين مشكل ما در حال حاضر چادر‌ زدن در نمايشگاه‌ها براي عرضه‌ي كالاست كه از نظر ما اين شكل برگزاري در شأن مردم نيست. شهرداري و استانداري بايد مكاني را در اختيار اصناف قرار دهند تا اين نمايشگاه‌ها را برگزار كنند.

 

وي درباره كيفيت كالاهاي عرضه شده در نمايشگاه‌ها بيان كرد: كالاهايي كه توليد داخل باشند، كميته‌ كارشناسي موظف است بر كيفيت كالاها نظارت كند. شهروندان هم بايد به نمونه كارها حتما توجه كنند.

 

او درباره شبكه توزيع مرغ با تاكيد بر اين‌كه توزيع اين كالا هيچ مشكلي ندارد، گفت: ما در قيمت‌گذاري مرغ دخالتي نداريم و فاكتورها وجود دارند و سود توزيع‌كنندگان هم مشخص است.

 

وي با بيان اين‌كه هر توزيع‌كننده كه در مورد درصد سود تخلف كرده، به سازمان تعزيرات حكومتي معرفي شده است، گفت: گراني كالا در حوزه‌ي اصناف نيست و ما در آن نقشي نداريم.