chick.jpg

معاون وزير صنعت: قيمت تخم مرغ کاهش مي يابد

چاپ

واحد مرکزی خبرalt

معاون توسعه بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: دیروز جلسه ای درباره تعیین قیمت تخم‌مرغ تشکیل شد که امروز نیز ادامه می‌یابد و قرار شده است 5000 تن تخم‌مرغ داخلی ذخیره‌سازی شود.

حسن رادمرد در نشست خبری گشایش نمایشگاه های پائیزه با بیان این ‌که این کار را اتحادیه میهن انجام می دهد افزود: این اتحادیه در مقابل گرفتن 

بخشی از نهاد‌ه های تولیدی بخشی از تولید خود را در اختیار شرکت پشتیبانی دام قرار خواهد داد.

وی اضافه کرد: قیمت تخم‌مرغ به عللی افزایش یافت ولی این روزها با کنترل بازار و اقدامات صورت گرفته ، قیمت آن کاهش می‌یابد.

رادمرد با بیان این که قیمت لبنیات هم به قیمت‌های هفته قبل باز گشته است گفت: هم اکنون شیر یک لیتری معمولی 1100 تومان، ماست 2400 و پنیر نیم‌کیلویی یو- اف با یک و نیم درصد چربی به قیمت2400 تومان عرضه می‌شود.

وی با بیان این که بر روی قیمت پایه750 تومان برای شیر خام توافق کرده بودیم افزود: اتحادیه تولیدکنندگان شیر بر اساس تجزیه و تحلیل خود قیمت بیشتری مد نظر داشت اما معتقدیم افزایش قیمت‌های سربار به هزینه‌ تولید می‌تواند عاملی برای افزایش قیمت باشد بر این اساس قرار شد سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان فرمولی را برای تعیین قیمت شیر خام مشخص کند.

رادمرد با اشاره به این که اخیرا برخی کارخانه‌ها قیمت لبنیات را افزایش دادند، اضافه کرد: اجرای طرح تعزیرات و اعمال جریمه‌های سنگین برای این کارخانه‌ها موجب شد قیمت ها به روال قبل بازگردد.

رادمرد با اشاره به تشکیل کمیته مشترک وزارت جهاد کشاورزی، سازمان تعزیرات حکومتی و وزارت صنعت، معدن و تجارت برای تعیین قیمت و کنترل بازار مواد لبنی و پروتئینی گفت: درباره مواد پروتئینی، وزارت جهاد کشاورزی ورود کرده است البته نباید بار این موضوع فقط بر دوش یک دستگاه باشد.

معاون توسعه بازرگانی داخلی وزارت صنعت درباره افزایش قیمت برخی کالاها گفت: در مورد گوشت گوساله، در تولید داخلی آن کمبود وجود داشته و واردات از کشور‌های دیگر نیز اخیرا متوقف شده بود.

وی ادامه داد: از یکشنبه 12 شهریور واردات و ذخیره‌سازی آن در شرکت پشتیبانی دام در حال اجراست.

رادمرد درباره‌ شمش فولاد و افزایش قیمت آن افزود:هم اکنون وابستگی ما به شمش فولاد شش میلیون تن است که باید از محل واردات تامین شود این در حالی است که نیاز داخلی ما 16 میلیون تن فولاد است و تا پیش از این 10 تا 12 میلیون آن با واردات تامین می‌شد اما به علت محدودیت ها در جابه جایی ارز این روند با کندی مواجه شد.

وی با تاکید بر این‌ که واردات شمش با نرخ آزاد است، گفت: ایمیدرو وارد این موضوع شده و برنامه هایی برای افزایش تولید دارد و نیز قرار است واردات آن را انجام دهد و تعیین قیمت آن نیز با حضور وزارت صنعت، معدن و تجارت و شرکت ایمیدرو صورت می گیرد .