chick.jpg

تکذیب قیمت توافقی 2800 تومانی برای هر کیلو تخم‌مرغ

چاپ

خبرگزاری ایاناalt

هنوز هیچ عدد قطعی برای قیمت تخم‌مرغ تعیین نشده است، اما آنالیز قیمتی توسط تشکل‌ها برای قمیت تخم‌مرغ طراحی شده است.

مدیرعامل اتحادیه تولیدکنندگان مرغ تخم‌گذار در گفتگو با خبرنگار ایانا درباره آخرین وضعیت جلسه‌های برگزار شده برای تعیین قیمت تخم‌مرغ گفت: دیروز و 

امروز جلساتی در این باره برگزار شده و فردا نیز جلسه‌ای با ستاد تنظیم بازار برگزار خواهد شد اما هنوز نتیجه قطعی در این باره گرفته نشده است.

هدایت اصغری در پاسخ به سؤال خبرنگار ایانا درباره اینکه اعلام شده است احتمالاً با قیمت دوهزار و 800 تومان برای هر کیلو تخم‌مرغ موافقت خواهد شد، افزود: هنوز برای هیچ رقم مشخصی تصمیم‌گیری نشده است.

وی با تأکید بر اینکه نباید رقم مشخصی در این باره اعلام شود زیرا هنوز تصمیم نهایی گرفته نشده است، خاطرنشان کرد: پیشنهاد وزارت جهاد کشاورزی به ستاد تنظیم بازار دوهزار و 850 تومان و پیشنهاد ما سه‌هزار و 100 تومان برای هر کیلو تخم‌مرغ است، اما هنوز به هیچ نتیجه قطعی در این رابطه نرسیدیم.

مدیرعامل اتحادیه تولید کنندگان مرغ تخم‌گذار ادامه داد: دیروز جلسه‌ای برگزار شد که در آن جلسه تصمیم‌گیری نهایی موکول به برگزاری جلسه کارشناسی شد.

اصغری همچنین در پاسخ به سؤال دیگر خبرنگار ایانا درباره فرمول آنالیز قیمتی که توسط مجموعه مرغداران میهن برای قیمت تخم‌مرغ طراحی شده است، تصریح کرد: در این فرمول تلاش شده است به قیمتی برسیم که هم برای تولیدکننده و هم برای مصرف‌کننده مقرون به صرفه و منصفانه باشد.

وی معتقد است: با اجرای این فرمول احتمال دارد بتوان مشکلات این صنعت را تا حدودی برطرف کرد.

اصغری در پایان افزایش قیمت تمام شده مرغداران تخم‌گذار را ناشی از یک‌سری افزایش هزینه‌ها دانست و پیش‌بینی کرد؛ با لحاظ شدن این افزایش هزینه‌ها در فرمول آنالیز قیمت تخم‌مرغ، بخشی از این مشکلات برطرف خواهد شد.