soy.jpg

ارسال 650 هزار تن نهاده‌های دامی به استان‌ها

چاپ

خبرگزاری ایاناalt

شرکت پشتیبانی امور دام تا سه‌ماهه ابتدایی سال آینده ذخیره نهاده‌های دامی برای کنترل بازار در اختیار دارد و هیچ وقت بدون ذخیره نبوده است.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام در گفتگو با خبرنگار ایانا با تأکید به ذخیره کافی این مجموعه برای جلوگیری از ایجاد بحران گفت: تخلیه و توزیع نهاده‌های 

دامی بین استان‌ها از هفته گذشته آغاز شده است.

 

افزایش قیمت نگران‌کننده نیست

مصیب محمدیان شمالی افزود: حدود 400 هزار تن ذرت و 250 هزار تن کنجاله در حال حاضر به سمت استان‌ها حمل می‌شود.

وی درباره قیمت نهاده‌های دامی با توجه به افزایش نرخ این محصول در دنیا گفت: قیمت نهاده‌های دامی در دنیا رو به افزایش است، اما این افزایش قیمت قابل توجه و نگران‌کننده نیست.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام خاطرنشان کرد: در حال حاضر کنجاله در انبارهای پشتیبانی امور دام در قیمت 900 تومان به‌فروش می‌رسد.

وی درباره قیمت این محصول در بند امام نیز گفت: واردکنندگان در بندر امام نیز اجازه فروش این محصول را در نرخ‌های بالاتر از یک‌هزار و 50 تومان ندارند.

این مقام مسئول در پشتیبانی امور دام معتقد است: در صورتی که این مجموعه قیمت نهاده‌های دامی را پایین‌تر از نرخ‌های فعلی قرار دهد و فاصله قابل توجهی با نرخ واردکنندگان داشته باشد، انگیزه این افراد برای واردات کاهش خواهد یافت. به همین دلیل نرخ فروش نهاده‌های دامی در پشتیبانی امور دام با نرخ بازار تفاوت قابل توجهی نداشته و در حدود 150 تا 200 تومان است.

وی در پاسخ به سؤال دیگری درباره نحوه توزیع نهاده‌های دامی در میان مصرف‌کنندگان گفت: این شرکت به‌طور مستقیم نهاده‌ها را در اختیار اتحادیه‌های تولیدکنندگان در هر استانی قرار می‌دهد.

 

تا خرداد 92 ذخیره موجود است

به گفته محمدیان در حال حاضر مشکل کمبود خوراک وجود ندارد و از هفته جاری نیز برداشت ذرت در داخل آغاز شده است که بر ذخایر این محصول تأثیرگذار است.

مدیرعامل پشتیبانی امور دام در پاسخ به سؤال خبرنگار ما درباره ادعای برخی از مسئولان به‌خصوص نمایندگان مجلس در این رابطه که عملکرد ضعیف پشتیبانی امور دام و نداشتن ذخیره خوراک در این مجموعه ظرف دو سال گذشته باعث ایجاد بحران درر بازار مرغ و تخم مرغ بوده است، گفت: این مجموعه هیچ وقت بدون ذخیره نبوده است. در حال حاضر نیز تا سه‌ماهه اول سال آینده ذخیره وجود دارد.

 

وزارت صنعت در خدمت تولید

وی د ر پاسخ به این‌گونه ادعاها تأکید کرد: مجموعه وزارت صنعت به‌طور کامل در اختیار تولید و در کنار بخش تولید است.

محمدیان با اشاره به حمایت از تولید در وزارت صنایع اظهار د اشت: این مجموعه هیچ اختلافی با تولیدکنندگان و تشکل‌های کشاورزی ندارد.

این مقام مسئول در خاتمه یادآور شد: وزیر صنعت به همه این مجموعه تأکید کرده است تا در خدمت تولید و مجموعه وزارت جهاد کشاورزی باشد.