hen.jpg

نشست تعيين قيمت شير و تخم مرغ

چاپ

خبرگزاری ایسناalt

با درخواست وزارت جهاد كشاورزي، قبل از ظهر امروز نشستي در سازمان حمايت مصرف كنندگان وتوليدكنندگان با حضور مديران اين وزارتخانه و سازمان و نماينده‌اي از طرف وزارت صنعت، معدن و تجارت براي تجديد نظر در قيمت تخم مرغ و شير برگزار مي‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در حالي كه تصميم گيري درباره قيمت شير حدود دو ماه پيش انجام و قرار شد هم دامداران و هم 

صنايع لبني براساس آن توافق نامه عمل كنند، اما ظاهرا عمر اين توافقنامه كوتاه بوده و قرار است امروز درباره آن تصميم گيري شود.

 

براساس توافقنامه‌اي كه پيش از اين امضا شد، قرار بر اين شد كه صنايع لبني نيمي از توليدات خود را با قيمت‌هاي توافقي و نيم ديگر را براساس روال قيمت‌گذاري سازمان حمايت به بازار عرضه كنند.

 

با اين وجود ظاهرا صنايع لبني يا دامداران نتوانسته‌اند به خوبي به اين توافقنامه عمل كنند.

 

از سوي ديگر پس از بروز شايعاتي درباره كشتن مرغ‌هاي تخم‌گذار در جريان افزايش قيمت مرغ ظاهرا وزارت جهاد كشاورزي براي حمايت ازتوليدكنندگان تخم مرغ پيشنهاد تغيير قيمت را ارائه كرده است.

 

پيش از ظهر امروز قرار است نشستي با حضور مسوولان وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت جهاد كشاورزي و مسوولان تنظيم بازار براي تجديد نظر در قيمت اين دو محصول برگزار شود.

 

يكي از پيشنهادها افزايش قيمت شير و تخم مرغ است، اما مسوولان تنظيم بازار معتقدند پس از نوسان‌هايي كه اخيرا در بازار مرغ و گوشت به‌وجود آمد، نمي توان دوباره شوك قيمتي در دو كالاي ديگر ايجاد كرد.

 

نتايج اين نشست متعاقبا مخابره مي‌شود.