wheat.jpg

ساخت اماكن دامی در مناطق زلزله زده آغاز شد

چاپ

خبرگزاری ایرناalt

تبریز - رییس سازمان جهادكشاورزی آذربایجان شرقی از آغاز ساخت الگویی اماكن دامی در سطح سه روستا از مناطق زلزله زده شهرستانهای اهر، هریس و ورزقان خبر داد.

'مسعود محمدیان' روز چهارشنبه به ایرنا گفت: سازمان نظام مهندسی كشاورزی و منابع طبیعی با همراهی معاونت بهبود تولیدات دامی جهاد كشاورزی در 

سه روستای 'زغن آباد' از توابع ورزقان، 'اورنگ' از توابع شهرستان اهر و 'كوویج' از توابع شهرستان هریس به صورت الگویی كار ساخت اماكن دامی را آغاز كرده اند.

 

وی افزود: برای هر واحد دامی تخریب شده از 100 میلیون تا 150 میلیون ریال تسهیلات با سود هفت درصد اعطا می شود با این حال در تلاش هستیم ضمن كاهش سود بانكی از هفت درصد به چهار درصد، مهلت بازپرداخت وامها را نیز تا 15 سال افزایش دهیم.

 

او ادامه داد: ‌نگهداری از احشام كه اكنون پناهگاههای خود را از دست داده‌ و در صحرا پراكنده‌اند بسیار حایز اهمیت است لذا تمهیدات موقت در این زمینه اندیشیده شده و در نخستین مرحله 20 هزار متر فنس برای حصاركشی و ساماندهی دامهای روستاییان در اختیار آنان قرار گرفته است.

 

وی گفت: نقشه طراحی شده برای اماكن دامی مناطق زلزله زده به صورت كوچه های دامی مجزا از كوچه های محل سكونت ساكنین این مناطق ساخته می شود و در این اماكن 50 متر برای اماكن نگهداری دام و 20 متر نیز برای انبار علوفه، نهاده ها و محصولات كشاورزی درنظر گرفته شده است.