corn.jpg

آغاز رسمي برداشت گندم خوزستان

چاپ

مديرعامل شركت غله و خدمات بازرگاني منطقه چهار:
امسال بيش از يك ميليون تن گندم به قيمت تضميني خريداري مي‌شودمديرعامل شركت غله و خدمات بازرگاني منطقه چهار از آغاز رسمي خريد گندم خوزستان در سال زراعي جاري از اول ارديبهشت‌ماه خبر داد.


شهباز خواجوي اظهار كرد: با توجه به اقدامات دولت در احداث كانال‌هاي آب‌رساني و ذهكشي، نهادينه كردن روش‌هاي نوين آبياري، امكانپذير كردن بهره‌برداري بهينه از منابع آب، خدمات زراعي به كشاورزان شاهد افزايش توليد گندم، خواهيم بود. به‌همين منظور پيش‌بيني مي‌شود بيش از يك ميليون و 250 هزار تن گندم استان در قالب خريد تضميني توسط دولت خريداري شود.

وي قيمت گندم با چهار درصد افت مفيد و 2 درصد افت غيرمفيد را 360 تومان اعلام كرد و افزود: با هدف افزايش كيفيت گندم توليدي، هر چه افت گندم كمتر باشد قيمت خريد تضميني آن بالاتر از نرخ مصوب خواهد بود و اگر افت بيشتري داشته باشد نرخ كمتري به آن تعلق مي‌گيرد.

مديرعامل شركت غله و خدمات بازرگاني منطقه چهار بيان كرد: با پيش‌بيني 70 مركز براي خريد، به‌گونه‌اي برنامه‌ريزي شده تا گندمكاران با سهولت و در كمترين زمان انتظار بتوانند محصول خود را تحويل و وجه آن را دريافت كنند.

خواجوي داشتن حساب در يكي از شعب بانك عامل را در پرداخت به موقع وجه محصول بسيار مهم ارزيابي كرد و گفت: كشاورزان در اسرع وقت با مراجعه به شعب بانك سپه نسبت به افتتاح حساب جاري طلايي اقدام كنند تا در پرداخت وجه حاصل از خريد گندم تاخيري ايجاد نشود.

وي ادامه داد: براي خريد حداكثري و كيفي گندم استان امسال 700 هزار تن ظرفيت استاندارد شامل سيلوهاي بتني، فلزي، انبارهاي مكانيزه، نيمه مكانيزه و ساده به‌بهره‌برداري مي‌رسد.

خواجوي با اعلام اين‌كه شركت بازرگاني دولتي ايران و شركت‌هاي غله و خدمات بازرگاني 14 گانه در كشور متولي اصلي خريد گندم از كشاورزان است،‌ افزود: براي تسهيل در خريد گندم از امكانات و مراكز خريد اتحاديه شركت‌هاي تعاون روستايي استان نيز در قالب انعقاد قرارداد مباشرت استفاده مي‌شود.

افزودن نظر

جوملا فارسی توسعه و پشتیبانی توسط گروه نرم افزاری جوملا
حامی پروژه ملی جوملا فارسی شرکت نوید ایرانیان