soy.jpg

نايب رييس خانه كشاورز: بسته‌هاي حمايتي عامل افزايش سرمايه‌گذاري در بخش كشاورزي باشد

چاپ

alt

نايب رييس خانه كشاورز تاكيد كرد: بسته‌هاي حمايتي بايد به‌گونه‌اي باشد كه سرمايه‌گذاري در بخش كشاورزي را از شاخص منفي خارج كند و ارزش افزوده‌ي اين بخش را ارتقا ‌دهد.

عنايت‌الله بياباني در گفت‌وگو با خبرنگار كشاورزي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، درباره‌ي ايجاد جهاد اقتصادي در بخش كشاورزي كشور، اظهار كرد: اگر شرايط توليد در بخش كشاورزي پايدار شود و با تدابير و سياست‌هاي مناسب مورد توجه قرار گيرد نقش بسزايي در اقتصاد كشور دارد.



وي با اشاره به تغيير قيمت نهاده‌ها، دستمزد كارگر و انرژي در توليد محصولات كشاورزي و دامي، گفت: اگر به بالا‌رفتن هزينه‌هاي توليد توجه نشود، بخش كشاورزي آسيب‌پذير خواهد بود. اما اگر افزايش هزينه‌ها به‌صورت پلكاني و تدريجي در توليد اعمال شود، مي‌توان موقعيت بخش كشاورزي را با توجه به روند افزايش قيمت مواد غذايي در جهان و اهميت امنيت غذايي، حفظ كرد.

بياباني با بيان اينكه در جهان به چرخه‌ي تامين غذا توجه ويژه مي‌شود و امنيت غذايي محور استقلال كشورها محسوب مي‌شود،‌ تصريح كرد: با تزريق سرمايه در بخش كشاورزي علاوه بر پايداري توليد در اين بخش، اشتغالزايي، موقعيت فعلي كيفيت و كميت محصولات توليدي ارتقا مي‌يابد. همچنين بر اساس نياز روز كشور و جهان بهره‌وري و ارزش افزوده كشاورزي بالا مي‌رود و با توجه به موقعيت مناسب ايران براي توليد و خودكفايي همه نوع محصولات كشاورزي و دامي، بخش كشاورزي اقتصادي‌تر خواهد بود و صادرات محصولات كشاورزي ايران را از صادرات تك محصولي نجات مي‌دهد.

نايب رييس خانه كشاورز با تاكيد به اجراي پلكاني هدفمندي يارانه‌ها در بخش كشاورزي گفت: اگر بسته‌هاي حمايتي به‌گونه‌اي باشد كه سرمايه‌گذاري در بخش كشاورزي صورت گيرد، بازده و ارزش افزوده‌ي اين بخش را ارتقا مي‌دهد و كشاورزي را كه محور استقلال و پايداري اقتصاد است، اقتصادي خواهد كرد.

افزودن نظر

جوملا فارسی توسعه و پشتیبانی توسط گروه نرم افزاری جوملا
حامی پروژه ملی جوملا فارسی شرکت نوید ایرانیان