hen.jpg

تعدیل قیمت برق مصرفی واحدهای دامی

چاپ

به گزارش واحد مرکزی خبر ، معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور دام در مهاباد گفت: این تصمیم برای کمک به کشاورزان و تولید کنندگان گرفته شد که قیمت آن پس از اجرای قانون هدفمندسازی یارانه ها ، 150 ریال شده بود.

عباسی افزود: بر اساس تفاهم نامه منعقد شده بین وزارتخانه های جهاد کشاورزی و نیرو ، قیمت هر کیلو وات برق مصرفی برای واحدهای دامی در زمان کم باری 40 ریال ، متوسط بار 80 ریال و زمان اوج بار 150 ریال تعیین شد.


وی گفت: تسهیلاتی ویژه به منظور جبران کمبود نقدینگی دامداران و مرغداران برای تأمین نهاده های دامی و خرید سوخت اختصاص یافت که پرداخت وام های قرض الحسنه با مشارکت بانک ها و شیوه خود اجرایی با پرداخت 30 درصد اعتبارات به صورت بلاعوض با همکاری صندوق حمایت از سرمایه گذاری ، دو راه کمک به دامداران و مرغداران برای کاهش هزینه های تولید و افزایش راندمان است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی درباره تأمین نهاده های دامی هم گفت: در 2 مرحله ، یک میلیون تن گندم دامی به قیمت کیلویی 180 تومان و یک میلیون تن جو به قیمت کیلویی 295 تومان در اختیار تولید کنندگان قرار گرفت که باعث کاهش هزینه های مربوط به خرید نهاده های دامی شد.

عباسی در پاسخ به سوالی درباره برنامه های وزارت جهاد کشاورزی برای خرید تضمینی شیر از دامداران نیز گفت: بر اساس قانون جامع دامپروری ، یکی از برنامه های وزرات جهاد کشاورزی خرید تضمینی شیر در زمان اوج تولید است تا بتوان شیر را با قیمت تمام شده به اضافه سود عادلانه از دامداران خرید که آنان هم مطمئن باشند در صورت فروخته نشدن شیر مازاد در بازار مصرف دولت شیر تولیدی را مانند محصولات دیگر از آنان می خرد.

وی پرداخت وام های قرض الحسنه به کشاورزان برای خرید تراکتورهای نو و تعیین یارانه خوراک دام را از دیگر اقدامات وزرات جهاد کشاورزی در امسال اعلام کرد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور دام پیش از ظهر امروز در سفر به مهاباد از نزدیک با نحوه ساخت ، راه اندازی و فعالیت چند واحد تولیدی و صنعتی فعال و نیمه فعال آشنا شد و در جریان برخی مشکلات این واحدها قرار گرفت.

واحدهای بازدید شده شامل پنج گاوداری صنعتی و نیمه صنعتی ، یک واحد مرغداری پیشرفته و کارخانه های فرآوری شیر و تولید واکسن تب برفکی بود که همگی به همت بخش خصوصی بنا شده اند.

افزودن نظر

جوملا فارسی توسعه و پشتیبانی توسط گروه نرم افزاری جوملا
حامی پروژه ملی جوملا فارسی شرکت نوید ایرانیان