corn.jpg

بهای جهانی گندم همچنان رو به افزایش است

چاپ

خبرگزاری ایرناalt

خشكسالی و كاهش برداشت غلات در كشورهای مهم تولید كننده از روسیه تا آمریكا و افزایش تقاضای غلات موجب شد بهای جهانی ذرت، گندم و سویا امروز ( چهارشنبه ) همچون روز گذشته در بازار شیكاگو بالا رود.

به گزارش گروه اقتصادی ایرنا به نقل از پایگاه خبری بلومبرگ، بهای گندم برای تحویل در ماه دسامبر (11 آذر تا 11 دی) در ساعت 11:33دقیقه بعد از ظهر 

چهارشنبه روی تابلوی تجاری بازار شیكاگو 8/0 درصد بالا رفت و به 6475/8 دلار در هر بوشل رسید.

 

بهای ذرت برای تحویل درماه دسامبر 6/0 درصد گرانتر شد و هر بوشل آن در برابر 935/7 دلار خرید و فروش گردید.

 

آژانس اقتصادی 'مرجع عمومی برای عرضه كالاها' واقع در آمریكا دیروز (سه شنبه) اعلام كرد: مصر،‌ بزرگترین خریدار گندم در جهان، 60 هزار تن از روسیه گندم وارد كرد كه قیمت هر تن آن 313 دلار بود.

 

این مرجع بهای هر تن گندم اوكراین را 88/313 دلار اعلام كرد.

 

شركت مشاوره اگریتل واقع در پاریس دیروز گفت: الجزایر در تلاش است 50 هزار تن گندم نرم خریداری كند.

 

وزیر كشاورزی روسیه گفت: پنج میلیون و 600 هزار هكتار از زمین های زیر كشت گندم و سایر غلات ‌این كشور به دلیل خشكسالی از بین رفته اند و ارزش خسارات وارده به كشاورزی به 36 میلیارد و 500 میلیون روبل (یك میلیارد و 200 میلیون دلار) رسیده است.

 

روسیه، سومین صادركننده بزرگ گندم در سال 2012-2011 است.

 

مركز ملی اطلاعات غلات و روغن چین نیز پس از آنكه آفت در بخش شمالی این كشور به محصول ذرت خسارت وارد آورد، پیش بینی كرد میزان برداشت ذرت 500 هزار تن كاهش یابد.

 

چین، پس از آمریكا،‌ بزرگترین تولید كننده ذرت در جهان است.

 

آفت، سه میلیون هكتار از مزارع ذرت چین را تحت تاثیر قرار داده كه این میزان، 10 درصد كل سطح زیر كشت ذرت در این كشور را شامل می شود.

 

شركت تلونت دی.تی.ان آمریكا دیروز اعلام كرد،‌ مزارع شمالی آمریكا كه به كشت ذرت و گندم بهاره اختصاص دارد، به طور عمده تا آخر این هفته دچار خشكی می شوند.

 

بارش باران در مناطق غرب مركزی این كشور نیز در اوایل هفته آینده كمتر از نرمال پیش بینی شده است.

 

همچنین بهای سویا برای تحویل در ماه نوامبر امروز در بازار شیكاگو 9/0 درصد افزایش یافت و به 16 دلار و 12 سنت در هر بوشل رسید.