hen.jpg

استاندار گیلان از ممنوعیت واردات برنج تا سه ماه آینده خبر داد

چاپ

خبرگزاری ایرناalt

نماینده عالی دولت در گیلان گفت: بر اساس هماهنگی به عمل آمده با وزیر جهاد كشاورزی و با هدف حمایت از شالیكاران، واردات برنج تا سه ماه آینده ممنوع اعلام شده است.

'مهدی سعادتی' روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا از آغاز خرید تضمینی برنج پرمحصول به مباشرت شركت غله منطقه 7 در گیلان خبر داد و افزود: بر 

اساس مصوبه اردیبهشت ماه دولت، هر كیلو برنج خزر به قیمت 17 هزار و 200ریال، سفیدرود 15هزارو 100ریال، ندا و نعمت 12هزارو 800 ریال و برنج آمل 10هزارو 700 ریال خریداری می شود كه در تلاشیم این قیمت ها افزایش یابد.

 

وی از رونمایی سند راهبردی برنج در سفر دور چهارم هیئت دولت به گیلان خبر داد و اظهار داشت: در این نشست مقرر گردید مركز توسعه نوغانداری كشور هم در این سفر دولت راه اندازی شود.

 

سعادتی با اشاره به دو برابر شدن اعتبارات ملی سازمان جهاد كشاورزی گیلان خاطرنشان ساخت: این اعتبار امسال به یك هزار و 800 میلیارد ریال افزایش یافت كه اختصاص این مقدار اعتبار طی سه دهه اخیر بی سابقه است.

 

وی اضافه كرد: در نشست با وزیر جهاد كشاورزی، مسائلی چون پرداخت مطالبات چایكاران، تاكید بر راه اندازی سازمان زیتون در گیلان، تشكیل كارگروه ویژه چای و برنج بطور ماهانه در تهران و گیلان و تلاش برای رفع مشكلات شركت سهامی شفارود و پره های صیادی نیز مورد بررسی قرار گرفت و راهكارهای لازم اتخاذ شد.

 

به گزارش ایرنا، 238 هزار هكتار اراضی شالیزاری در گیلان وجود دارد و سالانه حدود یك میلیون و یكصد هزار تن شلتوك از این اراضی برداشت كه از این میزان، بالغ بر 700 هزار تن برنج سفید استحصال می شود.