chick.jpg

وابستگی 90 درصدي در صنعت مرغ

چاپ

alt

خبرگزاری ایلنا

توجه به رشد روزافزون معضل خانمان‌سوز اعتیاد و همچنین با توجه به بحث اقتصاد مقاومتی و رابطه آن با حرکت‌های جهادی، طی دو تا سه ماه آینده، بحث اقتصاد مقاومتی در قالب طرحی، عملیاتی می‌شود.
مسئول بسیج سازندگی با بیان اینکه «طرح اقتصاد مقاومتی که از سوی مقام معظم رهبری مطرح شده است، ظرف دو تا سه ماه آینده از سوی این سازمان 

عملیاتی می‌شود»، گفت: نگاه جهادی و برنامه‌ریزی جهادی، تنها راه بن‌بست‌شکنی در عقب‌ماندگی‌هاست. 

به گزارش ایلنا، سردار خراسانی ـ رئیس سازمان بسیج سازندگی ـ در مراسم رونمایی از جدید‌ترین کتب تخصصی حرکت‌های جهادی در غرفه جهادی نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، با گذشت بیش از سی سال از پیروزی انقلاب اسلامی، هنوز در بدنه اجرایی کشور ضعف‌های زیادی دیده می‌شود و نیازمند تغییرات بنیادی فراوانی هستیم. 

وی یادآور شد: در کنار پیشرفت‌های حیرت‌انگیز در بحث علوم هسته‌یی، در صنعت مرغ ۹۰ درصد وابستگی را شاهدیم که این برازنده کشور عزیزمان نیست. به جرأت می‌توانم بگویم نگاه جهادی، برنامه‌ریزی جهادی و تعریف ساختارهای جهادی می‌تواند تنها راه بن‌بست‌شکنی در عقب‌ماندگی‌های کشور و در کنار آن الگویی برای همه کشور‌ها در جهت توسعه و پیشرفت در این مسیر باشد. 

رئیس سازمان بسیج سازندگی افزود: هدف از تشکیل جهاد سازندگی توسط حضرت امام (ره) به درستی محقق نشد، اما رهبر معظم انقلاب نسبت به حرکت‌های جهادی نگاه ویژه و کلانی دارند و در پنج سال گذشته شاهد آن هستیم که ادبیات و گفتمان جهادی توسط گروه‌های جهادی به خوبی تعریف شده است و در بخش‌های عمرانی کشور نیز این گفتمان به خوبی دیده می‌شود. 

خراسانی با اشاره به رشد کمی اردوهای جهادی در چند سال اخیر تصریح کرد: از نظر کمیت در چند سال گذشته، رشد بسیار خوبی را شاهد بوده‌ایم اما باید بحث کیفیت‌سازی ملاک قرار داده شود که در این زمینه، تربیت مدیران، مبلغان جهادی و تدوین کتب تخصصی نقش بسزایی دارد، به شرط آنکه دچار بوروکراسی نشویم. 

وی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به رشد روزافزون معضل خانمان‌سوز اعتیاد و همچنین با توجه به بحث اقتصاد مقاومتی و رابطه آن با حرکت‌های جهادی، طی دو تا سه ماه آینده، بحث اقتصاد مقاومتی در قالب طرحی، عملیاتی می‌شود تا ما به عنوان اولین سازمان این فرمایش مقام معظم رهبری را به اجر گذاشته باشیم. 

 

در پایان این مراسم از ۷ جلد کتاب تخصصی حرکت‌های جهادی با عناوین رهنامه جهادی (ره‌توشه مبلغین اردوهای جهادی)، رهنامه جهادی (تبلیغ در اردوهای جهادی)، رهنامه جهادی (طرح نامه فرهنگی)، رهنامه جهادی (عرصه کشاورزی)، رهنامه جهادی در عرصه آموزشی (مهارت‌های زندگی)، رهنامه جهادی (ره‌توشه سلامت و بهداشت) و رهنامه جهادی (آموزشی) رونمایی و از پدیدآورندگان این کتاب‌ها با اهداء لوح تقدیر، تجلیل شد.