hen.jpg

درخواست دامداران و واحدهاي صنايع لبني، براي افزايش مجدد قيمت‌ها

چاپ

خبرگزاری ایلناalt

دامداران و كارخانجات صنايع لبني، اخيرا درخواست مجددي براي افزايش قيمت شير خام به سازمان حمايت ارائه كرده‌اند.

كمتر از دو ماه قبل بود كه طي تفاهم‌نامه‌ای ميان معاونت بازرگانی داخلی‏، اتحادیه دامداران، انجمن صنایع لبنی و معاونت پشتیبانی و امور دام، قيمت شير 

خام 750 تومان تعيين شد و براساس آن دامداران متعهد شدند در قبال دريافت نهاده‌ها، شير را نرخ مذكور عرضه كنند. 

 

به گزارش خبرنگار ايلنا؛ طبق تفاهم‌نامه‌اي كه در تاريخ هفتم تيرماه امسال ميان دولت و دامداران منعقد شد، مقرر شد كه شير خام از سوي دامداران با نرخ 750 تومان به كارخانجات فروخته شود كه البته اين امر محقق نشد. براين اساس، از همان زمان، شير خام عمدتا با نرخ 850 تا 900 تومان با كارخانجات تسويه شد، كما اينكه در برهه‌اي از زمان نرخ آن به نزديك يك هزار تومان هم رسيد. 

 

در همين خصوص با گذشته كمتر از دو ماه، زمزمه‌هايي از احتمال افزايش دوباره نرخ مصوب شير خام به گوش مي‌رسد. رضا باكري، دبير انجمن صنايع لبني در اين خصوص به ايلنا گفت: دامداران اخيرا درخواست مجددي براي افزايش قيمت شير خام به سازمان حمايت ارائه كرده‌اند. 

 

به گفته وي؛ كارخانجات صنايع لبني نيز با توجه به افزايش بهاي شير خام، درخواست افزايش محصولات لبني را به سازمان حمايت داده‌اند. 

 

براين اساس محصولات لبني كه در خلال يك سال گذشته چندين بار افزايش قيمت يافته‌اند، باز هم در ليست انتظار افزايش بها قرار گرفته‌اند.