corn.jpg

قيمت هر كيلو جگر گوسفندي 20 هزار تومان

چاپ

خبرگزاری ایسناalt

رييس اتحاديه دل، جگر و قلوه تهران با بيان اين‌كه قيمت‌ها در ماه مبارك رمضان كاهش يافته است، گفت: در حال حاضر قيمت هر كيلو جگر گوسفندي (يك دل، دو قلوه و يك جگر) 20 هزار تومان و جگر گاوي 12 تا 15 هزار تومان است.

مرتضي حسن‌خاني در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) افزود: قبل از ماه رمضان قيمت هر كيلو جگر گوسفندي (يك دل، دو قلوه و يك 

جگر) 25 هزار تومان و جگر گاوي 17 هزار تومان بود.

 

وي ادامه داد: در حال حاضر حدود 500 واحد مجاز جگرفروشي در تهران فعاليت مي‌كنند كه مجوز حدود هزار واحد ديگر نيز در دست صادر شدن است.

 

او به مردم توصيه كرد كه در خريد اين گونه اقلام دقت كنند و فقط از مغازه‌هاي داراي پروانه و جواز كسب جگر خريداري كنند، تا از كيفيت و سالم‌بودن آن اطمينان حاصل كنند.

 

وي درباره‌ي قيمت هر سيخ جگر، دل و قلوه گفت: قيمت‌ها بسته به تقاضاي مشتري و مواردي ديگر متفاوت است، ولي به‌طور ميانگين هر سيخ جگر، دل و قلوه 900 تا 1500 تومان است.

 

رييس اتحاديه دل، جگر و قلوه تهران پيشنهاد داد: بهتر بود دولت به جاي اين‌كه گوشت خالص را از خارج از كشور وارد كرده و آن را در اختيار فروشندگان قرار ‌دهد، دام زنده را در اختيار ما قرار مي‌داد تا هر صنفي بسته به نوع فعاليتش از قسمت‌هاي مختلف گوسفند و گاو استفاده كند كه اين كار به نفع دولت نيز خواهد بود.