hen.jpg

تعطيلي دامداري‌هاي شهركرد بدليل كمبود علوفه

چاپ

altخبرگزاری ایلنا

با وجود اینکه ۶۰ درصد از جمعیت استان چهار محال و بختياري را روستائیان تشکیل می‌دهند و ۳۵ درصد از این جمعیت در بخش دامداری فعالیت دارند اما توجهی به مشکلات دامداران نمی‌شود.

دبیر اجرایی خانه کارگر شهر کرد از افزایش تعطیلی واحدهای دامداری این شهرستان به سبب کمبود و گرانی علوفه خبر داد. 

عبد الله رئیسی از تهدید اشتغال منطقه به سبب افزایش قیمت علوفه ابراز نگرانی کرد و به ایلنا گفت: کمبود و گرانی علوفه و سایر نهاده‌های دامی مانند سبوس، مواد معدنی، ذرت، سویا، کلزا و... یکی از بزرگ‌ترین مشکلات کنونی دامداران شهر کرد است. 

به گفته وی استان چهار محال و بختیاری از مراکز مهم دامپروری کشور بوده و دامداری بخش مهمی از اقتصاد و اشتغال مردم این استان را تشکیل می‌دهد. 

این فعال کارگری اضافه کرد: با وجود اینکه ۶۰ درصد از جمعیت استان را روستائیان تشکیل می‌دهند و ۳۵ درصد از این جمعیت در بخش دامداری فعالیت دارند اما توجهی به مشکلات دامداران نمی‌شود. 

رئیسی با بیان اینکه از ۱۰ مجتمع دامداری سنتی در حاشیه شهر کرد فقط یک واحد فعالیت دارد اظهار داشت: اکثر واحدهای دامداری سنی این استان تعطیل و یا در آستانه تعطیل شدن قرار دارند. 

او با تاکید بر حمایت دولت و بررسی مشکلات دامداران، افزود: کسانی که اکنون در دامداری فعال هستند، یا حرفه دیگری بلد نیستند و ناچار به ادامه هستند و یا واقعا از سر علاقه دامداری را‌‌‌ رها نمی‌کنند.