wheat.jpg

ترازوي عرضه و تقاضا كي تراز مي شود

چاپ

باشگاه خبرنگاران جوان

alt
عدم تعادل در عرضه و تقاضا در محصولات كشاورزي خسارت جبران ناپذيري را به كشاورزان و كشاورزي كشور مي گذارد.
رضا نوراني رئيس اتحاديه ميوه و تره بار درگفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران با بيان مطلب فوق افزود: يكي از مشكلات اصلي كه در بخش كشاورزي 

با آن رو به رو هستيم عدم نظارت برتوليد محصولات كشاورزي است و عدم تعادل در كشت محصول در يك سال باعث افزايش آن و به تبع كاهش محصول مي شود.

 

وي اضافه كرد: وقتي تقاضا نسبت به توليد پايين است كشاورزان مجبور به از بين بردن محصول مي شود.

 

وي ادامه داد: كشاورزان براساس سليقه و سود كشت هاي قبل خود به توليد محصول مي پردازند و باعث افزايش توليد مي شود و اين موضوع نه تنها منجر به سود نمي شود بلكه مجبورند پايين تر از قيمت تمام شده بفروش برسانند.

 

نوراني تصريح كرد:عدم خريد محصول كشاورزي در يك سال باعث مي شود كه كشاورز ديگر رغبت به كشت محصول نكند و موجب كاهش محصول در بازار و افزايش نرخ آن در بازار شود.

 

وي تأكيد كرد: وقتي محصول زياد توليد شود و صادرات صورت نگيرد ضايعات زيادي بوجود مي آيد، بايد محصولي كه توليد مي شود متولي داشته باشد تا با نگه داري محصول از بين نرود و در بازار كاهش نيابد.

 

نوراني اضافه كرد: بايد به داد توليد كنندگان كشور برسيم و از واردات محصولات در فصل برداشت محصول خودداري كنيم و با برنامه ريزي وحمايت از توليد كنندگان مانع از كاهش محصول و افزايش قيمت شويم.