hen.jpg

کاهش قیمت مرغ طی روزهای آینده در استان زنجان

چاپ

خبرگزاری ایلناalt

رئیس جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به افزایش 20 درصدی جوجه ریزی در کل کشور گفت: در روزهای آتی شاهد کاهش قیمت مرغ در کشور و استان خواهیم بود.

رئیس جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به افزایش ۲۰ درصدی جوجه ریزی در کل کشور گفت: در روزهای آتی شاهد کاهش قیمت مرغ در کشور و استان 

خواهیم بود. 

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، محمد رضا نهاوندی‌پور، رئیس جهاد کشاورزی استان زنجان در جلسه کارگروه امور اقتصادی و تولیدی استان زنجان با اشاره به اینکه کشور ایران دارای رتبه ششم در تولید مرغ است، گفت: مقرر شده است از کشورترکیه مرغ وارد کشور شود که سهم استان زنجان ۲ هزار تن است. 

 

وی با اشاره به افزایش ۲۰ درصدی جوجه ریزی در کشور گفت: با احتساب افزایش میزان جوجه ریزی استان زنجان دیگر با کمبود مرغ مواجه نخواهد بود و واردات مرغ به استان تهدیدی برای تولیدکنندگان طیور استان است. 

 

در ادامه این جلسه نقی‌زاده محجوب مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان نیز به افزایش قیمت غذا در پی افزایش قیمت مرغ و گوشت قرمز اشاره کرد و گفت: این افزایش در سفره خانه‌های سنتی ۱۸ درصد و هتل‌ها ۱۵ درصد است. 

 

مدیر کل تعزیرات حکومتی استان زنجان نیز تعداد پرونده‌های استان در ابتدای مرداد امسال را ۳۶۱ فقره اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۳۱۱ فقره مربوط به کالا و خدمات، ۴۰ مورد مباحث بهداشتی و دارویی و ۱۰ فقره پرونده‌های قاچاق کالا و ارز می‌باشد. 

 

نجف‌زاده جریمه این پرونده‌ها را ۸۸۵ میلیون و ۵۷۲ هزار و ۹۰۶ ریال اعلام کرد و گفت: در این پرونده‌ها ۴۸ مورد گرانفروشی، ۳۶ مورد کم فروشی، ۹۸ مورد عدم درج قیمت و ۲۵ مورد عدم صدور فاکتور گزارش شده است.