wheat.jpg

كمبود مرغ با افزايش جوجه‌ريزي حل مي‌شود

چاپ

خبرگزاری ایسناalt

عضو هيات مديره اتحاديه مرغ گوشتي كشور گفت: با توجه به اين‌كه دولت اقدام به دادن نهاده‌هاي اوليه با قيمت ارزان به مرغداران كرده، ميزان جوجه‌ريزي افزايش يافته است و تا چندماه آينده مشكل كمبود مرغ نخواهيم داشت.

محمدحسين زماني‌راد در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) منطقه‌خوزستان عنوان‌كرد: طي توافق سازمان صنعت، معدن و تجارت 

با مرغداران، قرار بر اين شد كه به ازاي هر قطعه مرغ، دو كيلو سويا و سه كيلو ذرت به مرغدار داده شود و هر مرغدار به اندازه ميزان جوجه‌ريزي مواد اوليه دريافت كند. هم‌اكنون اين طرح در حال انجام است اما هنوز به نتيجه نهايي نرسيده است.

 

وي افزود: اعلام سراسري عرضه سوياي دان مرغ از سوي دولت با قيمت هزار تا 1200 تومان كه قبلا با قيمت بيش از دو هزار تومان عرضه مي‌شد، تاثير مستقيمي بر ميزان جوجه‌ريزي مرغداري‌ها داشته است.

 

عضو هيات مديره اتحاديه مرغ گوشتي كشور تصريح‌ كرد: با كمك دولت و پيشتيباني سازمان صنعت، معدن و تجارت، دست دلالان و واسطه‌ها از فروش نهاده‌ها كوتاه و نهاده‌ها با قيمت مناسب به مرغداران داده شد؛ اميدواريم با حل اين مشكلات مرغ به ميزان زياد عرضه شود.

 

زماني‌راد اظهار كرد: مشكل عمده مرغداران كمبود نقدينگي است و با توجه به قابليت‌هاي خوزستان در توليد مرغ كه بيش از ظرفيت خود مي‌تواند توليد كند، اگر اين مشكلات حل شود مي‌توانيم مرغ را به خارج از استان هم صادر كنيم.