hen.jpg

مرغ وارداتي و گوشت14 هزار توماني از فردا در پايتخت توزيع مي‌شود

چاپ

خبرگزاری ایسناalt

معاون برنامه ريزي استاندار تهران گفت: از فردا گوشت گوسفند با قيمت 17 هزار تومان و گوشت مخلوط گوساله 14 هزار تومان عرضه مي‌شود و هر نوع قيمت ديگري غير از اين نرخ‌ها گران فروشي است و با آنها بشدت برخورد مي‌شود.

به گزارش خبرنگار «شهري» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، نعمت‌الله تركي در حاشيه ستاد تنظيم بازار امروز تهران با تشريح قيمت‌هاي جديد گوشت و 

مرغ همچنين از توزيع مرغ وارداتي از فردا خبر داد و گفت: گوشت گرم قرمز نيز از فردا از استان سيستان و بلوچستان وارد مي‌شود و در تهران توزيع خواهد شد.

 

وي افزود: در جلسه ستاد تنظيم بازار امروز تهران مقرر شد وزارت جهاد كشاورزي توليد كنندگان گوشت مرغ را به صورت مستقيما به حوزه شركت پشتيباني امور دام جهت تهيه نهاده معرفي كند و بر اساس ميزان توليد، نهاده مورد نياز خود را بدون واسطه از اين شركت تامين كنند.

 

تركي گفت: در تفاهم نامه‌اي كه بين وزارت جهاد كشاورزي و شركت پشتيباني امور دام منعقد مي‌شود توليد كنندگان سويا را با قيمت 1100 تومان و ذرت را نيز با قيمت امروز تحويل خواهند گرفت و اين تضمين نيز به توليد كنندگان داده خواهد شد تا در صورتي كه قيمت مرغ كاهش پيدا كند وزارت جهاد كشاورزي با قيمت فعلي توليدات آنها را خريداري كند تا متضرر نشوند.

 

معاون برنامه ريزي استاندار تهران تصريح كرد: با روندي كه در حوزه توليد مرغ در استان تهران وجود دارد و همچنين همكاري با استانهاي همجوار از جمله گيلان و مازندران براي تهيه مرغ مورد نياز تهران، محدوديت‌هاي ورود مرغ از استانهاي همجوار برداشته شده و در حال حاضر هيچگونه مشكلي وجود ندارد و روند توزيع مرغ در بازار تهران همچون گذشته ادامه دارد.

 

تركي گفت: قيمت امروز مرغ در سطح بازارهاي تهران 5 هزار و 200 تا 5 هزار و 400 تومان گزارش شده است و تاكيد شده همان 5 هزار و 200 تومان در سطح استان قيمت واقعي مرغ باشد.

 

وي ادامه داد: 20 هزار تن مرغ وارداتي از كشورها تركيه و هشت هزار تن نيز از برزيل وارد مي‌شود كه اين مرغ‌هاي منجمد در راه است و از فردا در كشور توزيع مي‌شود كه استان تهران نيز سهميه‌ خود را از اين مرغ‌هاي وارداتي خواهد داشت.

 

تركي بيان كرد: علاوه بر مرغ گرم توليدي استان، روزانه 2 هزار تن مرغ منجمد ذخيره در بازارهاي تهران توزيع مي‌شود كه تا پايان ماه رمضان اين روند ادامه خواهد داشت و هيچگونه مشكلي از لحاظ توليد و توزيع مرغ در تهران نخواهيم داشت.

 

به گفته معاون برنامه ريزي استاندار تهران قيمت مرغ منجمد كه در استان توزيع مي‌شود 4 هزار و 400 تومان است.

 

وي درباره ميزان تخلفات گزارش شده در توزيع و عرضه مرغ از ابتداي ماه رمضان تا كنون گفت: با توجه به تشديد بازرسي‌ها در سطح استان تهران اين تخلفات كاهش داشته و بر اساس آخرين آمار از ابتداي ماه رمضان تا كنون از 5 هزار و 626 بازرسي، هزار و 379 برگه گزارش تشكيل و به تعزيرات معرفي شده كه ارزش ريالي جريمه اين واحدها حدود هشت ميليارد تومان است.

 

به گفته وي همچنين سه واحد توزيع كننده مرغ نيز به علت گران فروشي پلمپ شده كه دو مورد از اين واحدها مربوط به ميدان بهمن بوده است.

 

تركي همچنين درباره ساماندهي قيمت گوشت قرمز در سطح استان نيز گفت: واردات گوشت قرمز از استان سيستان و بلوچستان آغاز شده و از فردا اولين محموله اين واردات در بازار تهران توزيع مي‌شود.

 

وي افزود: مصرف گوشت قرمز استان روزانه 450 تن است و 150 تن كسري وجود داردكه بر اساس تفاهم نامه‌اي كه شركت پشتيباني امور دام استان انجام داده واردات گوشت قرمز گرم از سيستان و بلوچستان آغاز مي‌شود.

 

معاون برنامه ريزي استاندار تهران گفت: بر اساس آخرين نتيجه بررسي‌ها قيمت تمام شده گوشت گوساله گرم 14 هزار تومان و گوشت گوسفند نيز 17 هزار تومان است و هر قيمتي به جز اين نرخ‌ها گران فروشي محسوب مي شود و با عوامل آن به شدت برخورد خواهيم كرد.

 

وي عرضه گوشت گوسفندي و گوساله گرم را كه هم اكنون در فروشگاه‌ها زنجيره‌اي استان تهران با قيمتي بيش از 21 هزار تومان عرضه مي شود را گران فروشي عنوان كرد و گفت: از فردا كه قيمت‌ها مشخص و اعمال مي‌شود نبايد بيش از نرخ مصوب اعلام شده گوشت گرم عرضه شود لذا با احتساب بسته بندي و قطعه بندي گوشت و عرضه آن در فروشگاه‌ها قيمت گوشت گوسفند نبايد بيش از 19 هزار تومان باشد.

 

تركي خاطرنشان كرد: در توليد و عرضه گوشت قرمز هيچگونه مشكلي در سطح كشور و استان وجود ندارد و تدابير لازم نيز براي مناسبت‌ها از جمله ماه محرم كه پيش روست اتخاذ شده است و كمبودي را نخواهيم داشت.