wheat.jpg

خامه و كره توليد داخل افزايش قيمت نداشته است

چاپ

عضو هيات مديره اتحاديه لبني ايران با اعلام اين‌كه تغييري در قيمت محصولات لبني ايجاد نشده است، گفت: تغيير قيمت خامه و كره به دليل كمبود توليد در اين دو محصول و تامين بخشي از آن از طريق واردات است كه بايد مورد تنظيم بازار قرار گيرد؛ خامه و كره‌ي توليد داخلي هيچگونه افزايش قيمتي نداشته است.

امير نعيمي در گفت‌وگو با خبرنگار دامپروري خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با اشاره به اينكه طي سه ماهه اخير در پي اجراي قانون هدفمندي يارانه‌ها قيمت محصولات لبني ثابت بوده است، گفت: با توجه به تغيير قيمت سوخت و هزينه‌ي حمل و نقل رقم چشمگيري به هزينه توليد افزوده شده است. از سوي ديگر با توجه به پيش‌بيني افزايش دستمزد كارگران تغيير قيمت در محصولات لبني در سال جاري امري طبيعي خواهد بود اما هر گونه افزايش قيمت در شوراي عالي قيمت‌گذاري مورد بررسي و تصويب قرار خواهد گرفت.


وي با اشاره به اين‌كه تا ارديبهشت ماه شير يارانه‌اي به شيوه اخير توزيع مي‌شود، گفت: هنوز نحوه‌ي پرداخت يارانه شير براي ارديبهشت به بعد مشخص نشده است.

نعيمي اظهار كرد: از 488 ميليارد تومان يارانه‌ي شير سال گذشته 288 ميليارد تومان باقي مانده بود كه 80 ميليارد تومان آن پايان سال گذشته پرداخت و صد ميليارد تومان در هفته قبل پرداخت شد كه هم اكنون 108 ميليارد تومان وزارت بازرگاني بابت شير يارانه‌اي توزيع شده در كشور به كارخانه‌هاي لبني بدهكار است.

رييس اتحاديه محصولات لبني خراسان درباره‌ي گلايه‌ي دامداران مبني بر سوء استفاده كارخانه‌هاي لبني و نپرداختن هزينه شير آزاد به بهانه‌ي عدم پرداخت يارانه شير، اظهار كرد: هميشه اين گونه نيست اما مطالبات دامداران هم از كارخانه‌هاي لبني بيشتر است؛ به دليل اين‌كه حجم نقدينگي در اختيار كارخانه‌ها به شدت كاهش يافته و بانك‌ها نيز در اين زمينه نيز مساعدت ندارند. از سوي ديگر براي تامين مواد اوليه و بسته‌بندي با افزايش قيمت مواجه هستيم و نقدينگي سنگين لازم است.

افزودن نظر

جوملا فارسی توسعه و پشتیبانی توسط گروه نرم افزاری جوملا
حامی پروژه ملی جوملا فارسی شرکت نوید ایرانیان