chick.jpg

توزیع کالاهای حمایتی با قیمت مناسب، تا 10 روز آینده سراسری می‌شود

چاپ

alt

خبرگزاري ايانا

تا 10 روز آینده تفاهم‌نامه بین تمام کارخانه‌ها و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان‌ها امضا و اجرایی خواهد شد.

دبیر انجمن صنفی صنایع لبنی در گفتگو با خبرنگار ایانا، در پاسخ به اینکه به چه دلیل با گذشت چند هفته از آغاز توزیع کالاهای حمایتی در استان تهران، برخی کارخانه ها در کشور پایبند این طرح نشده‌اند و در بسیاری از استان‌ها از این نوع از کالاها خبری نیست، گفت:

به‌دلیل اینکه ابلاغ به استان‌های دیگر دیرتر از اجرایی شدن آن در استان تهران انجام شده، تاکنون تفاهم‌نامه بین کارخانه‌ها و سازمان صنعت، معدن و تجارت امضا نشده و این طرح در آن مناطق به مرحله اجرا درنیامده است.

رضا باکری با تأکید بر اینکه بخش اول این تفاهم نامه قیمت شیر حمایتی است، افزود: برای توزیع همگانی این کالاهای حمایتی در سراسر کشور، نهایتاً تا 10 روز آینده تفاهم‌نامه‌ها بین تمام کارخانه‌ها و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان‌ها امضا و اجرایی خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه این تفاهم‌نامه‌ها تا پایان سال جاری تاریخ اعتبار دارند و صرفاً به خاطر ماه رمضان نبوده است، خاطرنشان کرد: توزیع کالاهای حمایتی از 17 تیرماه سال جاری در استان تهران و با تأخیر در سایر استان‌ها آغاز شده و نهایتاً تا پایان ماه مبارک رمضان حالت همگانی پیدا خواهد کرد.

باکری با بیان اینکه کالاهای حمایتی نرخ‌های یکسانی در سراسر کشور خواهند داشت، ادامه داد: کارخانه‌های لبنی باید جدا از اینکه با چه نرخ یا با چه قیمت‌های تمام‌شده‌ای روبه‌رو هستند، از نرخ‌های اعلامی تبعیت کنند.

دبیر انجمن صنفی صنایع لبنی تصریح کرد: کارخانه‌های صنایع لبنی باید عدم و نفی این توزیع براساس قیمت تعیین شده را از طریق کالاهایی که عرضه و تقاضای بالایی دارند جبران کنند تا ضرر نکنند.

وی در ادامه درباره قیمت شیر یادآور شد: شیر هر کارخانه‌ای برای خود قیمتی دارد و کارخانه‌ها در نقاط مختلف کشور بر مبنای بهای تمام‌شده واقعی خود، کالاهای خود را با قیمت‌های مختلف عرضه می‌کنند.

باکری تأکید کرد: البته به غیر از دو قلم کالای حمایتی، یعنی شیر 900 گرمی 1.5 درصد چربی با قیمت 900 تومان و شیر یک لیتری 1.5 درصد چربی با نرخ یک‌هزار و 150 تومان که قیمت سراسری دارد، باقی اقلام شیر براساس عرضه و تقاضا نرخ‌گذاری می‌شوند.

وی در پایان با اشاره به اینکه این کالاهای حمایتی از لحاظ کیفیت در سراسر کشور تفاوتی نخواهند داشت، اظهار داشت: در این باره باید معاونت‌های نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت برای جلوگیری از تخلف کارخانه‌های صنایع لبنی درباره کیفیت کالاها، پیگیر باشند./