chick.jpg

دامداران به مصوبه قيمت شير پايبند نبودند

چاپ

خبرگزاری ایلناalt

برخي واحدهاي دامداري شير را با لحاظ جايزه كيفي بيشتر از 900 تومان مي‌فروشند كه اين برخلاف مصوبه قانوني است.

دبير انجمن صنايع لبني از روند افزايشي قيمت شير خام خبر داد و اعلام كرد: اخيرا طي نامه‌‌اي به دولت خواستار آن شديم كه راهكاري براي وضعيت شير 

بي‌انديشند چرا كه در غير اين صورت، بسياري از كارخانجات رو به تعطيلي خواهند گذاشت. 

 

رضا باكري با بيان اين مطلب به ايلنا گفت: در حال حاضر كارخانجات صنايع لبني‏، شير خام را با نرخ 900 تومان در تيرماه با دامداران تسويه كرده‌اند. اين‌ در حالي است كه هم‌اكنون برخي واحدها شير را با نرخي نزديك به يك هزار تومان خريداري مي‌كنند. 

 

وي اظهار داشت: براساس آخرين مصوبه دولت، مقرر شد شير خام با بارميكروبي يك ميليون و چربي 3.2 با نرخ 750 تومان به كارخانجات فروخته شود كه طبق همان مصوبه قيمت شير با كيفيت بالاتر و با لحاظ جايزه كيفي، 880 تومان تعيين شد. 

 

باكري اضافه كرد: در همين حال، برخي واحدهاي دامداري شير را با لحاظ جايزه كيفي بيشتر از 900 تومان مي‌فروشند كه اين برخلاف مصوبه قانوني است. 

 

به گفته وي؛ كارخانجات صنايع لبني تا به امروز خود را به تفاهم‌نامه انجام شده، پايبند دانستند اما متاسفانه دامداران به اين تفاهم‌نامه و مصوبه قانوني متعهد نبوده‌اند. 

 

دبير انجمن صنايع لبني با اذعان به اينكه امروز قيمت‌ها روز به روز در حال افزايش است، خاطرنشان كرد: به تبع ادامه روند افزايش قيمت‌ها، تقاضا كاهش يافته و هم دامداران و كارخانجات متضرر مي‌شوند.