wheat.jpg

هر 3 كشتارگاه شهرستان سمنان فاقد پروانه بهداشتي هستند

چاپ

رييس شبكه دامپزشكي شهرستان سمنان گفت: در حال حاضر 3 كشتارگاه در سطح اين شهرستان فعاليت مي‌كنند كه متاسفانه تاكنون هر سه كشتارگاه فاقد پروانه بهداشتي هستند.

دكتر علي جاويد پور  افزود: يكي از اين كشتارگاه‌ها با توجه به رفع نواقص صورت گرفته در آستانه اخذ پروانه بهداشتي دامپزشكي است و در دو واحد ديگر نيز نواقص آنها شناسايي و بر اساس برنامه زمانبندي قطعي شده و اخذ تعهد محضري از آنها در حال پيگيري است كه با پيشرفت خوبي كه داشته، ان‌شاالله تا خرداد 1390 كليه ضوابط و شرايط مورد نظر در كشتارگاه‌هاي شهرستان ايجاد و شرايط اخذ پروانه بهداشتي فراهم شود.


رييس شبكه دامپزشكي سمنان با بيان اين كه شبكه دامپزشكي اين شهرستان، به طور مستمر بر واحدهاي كشتارگاهي نظارت دارد، تصريح كرد: در كليه كشتارگاه‌ها ، ناظرين فني و بهداشتي و دستياران مربوطه و هم‌چنين ناظرين ذبح شرعي مستقر در كشتارگاه‌ها در تمام مراحل برعملكرد كشتارگاه‌ها نظارت دارند.

وي اظهار داشت: در مورد كشتارگاه دام، با وجود اينكه اقدامات موثري درخصوص بازسازي و بهسازي و تهيه امكانات و تجهيزات مورد نياز كشتارگاه‌هاي فعلي صورت گرفته است ولي به دليل قرار گرفتن اين كشتارگاه در محدوده شهري و نزديكي آنها به قبرستان وادي السلام از طريق منابع طبيعي و با همكاري فرماندار و سازمان آب، زمين و ديگر ملزومات كشتارگاه تهيه شده است و انشاالله تلاش مي‌شود به زودي به سرانجام برسد.

رييس شبكه دامپزشكي استان سمنان افزود: خوشبختانه با توجه به پيگيري‌هاي مستمر، وضعيت كشتارگاه‌هاي شهرستان مطلوب است و با تخلفات بهداشتي برخورد قاطع قانوني صورت مي‌گيرد.

افزودن نظر

جوملا فارسی توسعه و پشتیبانی توسط گروه نرم افزاری جوملا
حامی پروژه ملی جوملا فارسی شرکت نوید ایرانیان