wheat.jpg

تسهيلات گمرك براي افزايش واردات نهاده‌هاي دام و طيور

چاپ

واحد مرکزی خبرalt

روزانه 30 تا 40 کامیون حامل نهاده‌های دام و طیور از گمرک ارومیه ترخیص می‌شود که با همکاری سایر دستگاه‌ها افزایش خواهد یافت. 

به گزارش روابط عمومی گمرک ایران ؛ هدف از این اقدام ثبات قیمت فرآورده‌های لبنی و گوشتی است. 

همچنین در 4 ماه نخست سال‌جاری بیش از 12 هزار تن خوراک دام و طیور از طریق گمرکات استان آذربایجان ‌غربی وارد کشور شده است. 

در حال حاضر واردات نهاده‌های دام و طیور با همکاری واردکنندگان کنستانتره دامی انجام می‌گیرد و گمرکات استان تشریفات گمرکی اقلام وارداتی را به‌ صورت حمل یکسره برای داخل استان و برای سایر استان‌ها نیز با تخلیه و بارگیری مجدد بر روی کامیون‌های ایرانی انجام می‌دهد.

واردات کنجاله سویا با همکاری واردکنندگان برای صنعت مرغداری استان در جهت ایجاد تعادل در عرضه و تقاضا و تعدیل قیمت به ویژه بسترسازی برای ایام ماه مبارک رمضان انجام می شود و با همکاری سازمان‌های مسئول ، تحویل کنجاله سویا به تولیدکنندگان در قبال تولید و عرضه روزانه فرآورده‌های گوشتی صورت می‌گیرد.

در چهارماه سال‌جاری 513 هزار تن کالا به ارزش 185 میلیون دلار از گمرکات و بازارچه‌های مرزی استان صادر شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل 59 درصد از نظر وزن و 48 درصد از حیث ارزش رشد داشته است. 

در این مدت همچنین بیش از 526 هزار تن کالا به ارزش 803 میلیون دلار کالای صادراتی سایر گمرکات کشور از گمرکات مرزی استان خارج شده که به‌طور عمده این صادرات از مرز بازرگان بوده است.