chick.jpg

افزایش قیمت مرغ امری ضروری است، در غیر این صورت مرغداران قادر به ادامه تولید نخواهند بود

چاپ

altرئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی گفت: امروز نرخ هر کیلو مرغ در خرده فروشی ۷ هزار و ۵۰۰ تومان به فروش رسید
محمد یوسفی رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی از افزایش 200 تومانی نرخ مرغ در بازار خبر داد و گفت: امروز نرخ هر کیلو مرغ زنده

درب مرغداری 4 هزار و 900 تومان، مرغ آماده به طبخ در کشتارگاه 6 هزار و 740 تومان، غرفه های میادین میوه و تره بار 6 هزار و 800 و خرده فروشی 7 هزار و 500 تومان به فروش رسید.
وی افزایش تقاضا را دلیل اصلی نوسانات اخیر بازار مرغ دانست و افزود: با توجه به نوسان قیمت نهاده‌ها، افزایش قیمت مرغ و رسیدن به نرخ واقعی امری ضروری است، در غیر این صورت مرغداران قادر به ادامه تولید نخواهند بود.
دان و جوجه ایران به نقل از باشگاه خبرنگاران،یوسفی با اشاره به اینکه مرغ ارزان ترین پروتئین درسبد مصرفی خانوار است، بیان کرد: قیمت هر 4 عدد نان سنگگ برابر با یک کیلو نان است که با احتساب حداقل نرخ 2 هزار تومانی برای هر عدد نان؛ می‌توان گفت که قیمت نان از نرخ هر کیلو مرغ در غرفه های میادین میوه و تره بار بالاتر است که این امر بیانگر پرداخت یارانه هزار و 500 تومانی در خرید هر کیلو مرغ از  جیب تولیدکننده به مردم است.
رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی نرخ واقعی هر کیلو مرغ زنده 5 هزار تومان و آماده به طبخ 8 هزار و 500 تومان اعلام کرد.
بر این اساس نرخ هر کیلو ران مرغ با کمر 6 هزار و 500، ران مرغ بدون کمر 7 هزار و 500،سینه با کتف 12 هزار و 500، سینه بدون کتف 13 هزار و 500 و فیله مرغ 15 هزار تومان است.