corn.jpg

ترخیص گندم وارداتی از گمرکات ممنوع شد + سند

چاپ

 altگمرک ایران در بخشنامه‌ای تاکید کرد از هرگونه ترخیص "گندم وارداتی" اکیدا خودداری شود
دفتر واردات گمرک در بخشنامه‌ای به گمرکات اجرایی بر ممنوعیت واردات گندم

تاکید کرد.
بر این اساس با توجه به نامه معاون جهاد کشاورزی در خصوص تحقق خود کفایی گندم و مواجهه با مازاد تولید و ذخایر کالای مزبور برممنوعیت واردات گندم تاکید شد.
در حال حاضر واردات گندم تنها برای ورود موقت با مقاصد صادراتی انجام می‌شود.

alt


 ارسال نامه ممنوعیت واردات گندم به گمرک از طرف جهادکشاورزی
 معاون وزیر جهاد کشاورزی با ارسال نامه‌ای به رئیس‌کل گمرک واردات گندم را بر اساس اختیار قانونی تمرکز وظایف بخش کشاورزی ممنوع اعلام و ثبت سفارش‌های قبلی انجام‌شده از سال ۹۳ را نیز تعیین تکلیف کرد.
 علی اکبر مهرفرد معاون وزیر جهاد کشاورزی با ارسال نامه ای با   عسگری رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران واردات گندم را ممنوع اعلام و اظهار کرد: «همانگونه که استحضار دارید با تلاش و همت کشاورزان عزیز و سیاست‌هیا دولت تدبیر و امید از سال 1394، خودکفایی گندم محقق گردید و با توجه به تولید مازاد بر نیاز مصرف کشور، واردات گندم به موجب ابلاغیه شماره 020/32943 مورخ 1394/11/3 وزیر محترم جهاد کشاورزی با استناد به ماده 16 قانون افزایش بهره‌وری بخش کشاورزی و قانون تمرکز وظایف و اختیارات بخش کشاروزی در وزارت جهاد کشاورزی ممنوع اعلام شد و منع واردات گندم (به جز ورود موقت طبق مقررات گمرکی که صرفا برای صادرات است) کماکان به قوت خود باقی است و همچنان استمرار دارد.
لذا آن دسته از اشخاص حقیقی و حقوقی که قبل از سال 1393 اقدام به ثبت سفارش و دریافت ارز از بانک مرکزی نموده و در مهلت‌های قانونی تعیین شده کالای مورد نیاز کشور را وارد ننموده اند. با توجه به سیاست‌های تنظیم بازار صرفا مجازند نسبت به تغییر ثبت سفارش و واردات کالاهای مورد نیاز کشور، از قبیل ذرت دامی، دانه‌های روغنی، روغن خام، کنجاله سویا و ... طبق مقررات موضوعه اقدام نمایند و در شرایطی که کشور با مازاد تولید و ذخایر گندم مواجه است مجاز به واردات گندم نمی‌باشند.

alt

 

منبع تسنیم