chick.jpg

فعالیت 12 واحد مرغ مادر گوشتي دارای پروانه در بابل

چاپ

altمديرجهادكشاورزی بابل گفت: شهرستان بابل داراي 12 واحد مرغ مادر گوشتي و 129 واحد مرغداري گوشتي داراي پروانه و دو واحد جوجه كشي است
سیداحمدطاهری گفت: از مهرماه امسال تاکنون 50 واحد مرغداری در سامانه مدیریت اطلاعات صنعت طیور

درشهرستان بابل ثبت‌نام کردند.
وی با اشاره به اهداف کلی سامانه، افزود: جمع‌آوری، یکپارچه‌سازی اطلاعات و مدیریت اطلاعات واحدهای تولیدی صنعت در بخش مرغ مادرگوشتی و جوجه‌کشی، نظارت برعملکرد شرکت‌های زنجیره تولید گوشت مرغ و اصلاح فضای کسب و کار در صنعت طیور، مدیریت بر تولید، تنظیم بازارگوشت مرغ و جوجه یک روزه، ساماندهی واحدهای غیرمجاز، ایجاد تعادل درعرضه و تقاضا است.
 به گزارش دان و جوجه ایران از فارس؛ مدیرجهادکشاورزی شهرستان بابل تصریح کرد: این شهرستان دارای 12 واحد مرغ مادرگوشتی و 129 واحد مرغداری گوشتی دارای پروانه و دو واحد جوجه‌کشی است.
 طاهری از اتمام قرارداد کشت زراعت کلزا در شهرستان بابل خبر داد و خاطرنشان کرد: تاکنون برای کشت پاییزه دانه روغنی کلزا  با 223 نفر از کشاورزان کلزا کار این شهرستان در سطح 505هکتار از زمین‌های کشاورزی قرارداد منعقد شده است.
این مسؤول سطح انعقاد قرارداد در اراضی شالیزاری را 185 هکتار و اراضی خشکه زاری را 320 هکتار برشمرد و یادآور شد: سطح بذر کاری شده 331 هکتار و وضعیت سبز زراعت کلزا را نیز 250 هکتار است.
وی ادامه داد: مقدار بذر خریداری و توزیع شده بین کلزاکاران دوهزار و 176کیلوگرم از نوع رقم هایولا401،420، 4 هزار و815، 50 ، تراپر، آگامکس و دلگان بوده است.
مدیر جهاد کشاورزی بابل همچنین برای تامین نهاده‌های یارانه‌دار و کمک به کاهش هزینه تغذیه در دامداری‌ها، از توزیع 156 تن سبوس گندم یارانه‌ای و شناور بین دامداران این شهرستان در آبان ماه امسال خبر داد.
طاهری خاطرنشان کرد: از صدور 23 مورد جواز تاسیس برای تبدیل و فرآوری محصولات کشاورزی در شهرستان بابل خبر داد و گفت: صدور جواز تاسیس در زمینه کارخانه شالیکوبی، بسته‌بندی غلات، حبوبات و برنج، سورتینگ مرکبات، انبار نگهداری محصولات کشاورزی، گل و گیاه در فضای باز، سردخانه بسته‌بندی قارچ و سایر موارد بوده است.