corn.jpg

چهارشنبه 4 مرداد 91

چاپ

باشگاه خبرنگاران

رئيس هيئت مديره انجمن طيور:

انگشت اشاره را از توليدكنندگان برداريد
جو رواني وضع موجود بازار مرغ توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت ايجاد شده و توليدكنندگان در ايجاد وضع موجود بي تقصيرند.
غلامعلي فارغي در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران با بيان مطالب فوق افزود: توليد مرغ در كشور كاهش نيافته است و جو رواني كه وزارت صنعت، معدن و تجارت در خصوص توليد مرغ ايجاد كرده عامل اصلي وضع موجود در بازار است
.

وي ادامه داد: مشكل اساسي كه در كشور وجود دارد اين است كه هيچ گاه عامل اصلي وضعيت موجود در بازار را مجازات نمي كنند و مقصر را به گردن توليدكنندگان مي اندازند.


وي اضافه كرد: توليدكنندگان با وجود مشكلات اساسي در خصوص تهيه نهاده ها دست از توليد نكشيده اند و همچنان به توليد خود ادامه مي دهند.

فارغي تاكيد كرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت مسئول تهيه مواد اوليه و ذخيره سازي مرغ است كه به وظايف خود به خوبي عمل نكرده است.

وي تصريح كرد: با توجه به افزايش توليد مرغ نيازي به واردات مرغ در كشور نداريم و بعد از ماه رمضان شاهد افت قيمت مرغ و فروشي با ضرر توليدكنندگان خواهيم بود.

رئيس هيئت مديره انجمن طيور تاكيد كرد: تا زماني كه توليد و تنظيم بازار بدست دو وزارتخانه است مشكل توليدات همچنان باقي خواهد ماند كه با در اختيار قرار دادن امور مربوط به وزارت جهاد كشاورزي مشكل توزيع نهاده ها و توليدكنندگان برطرف مي شود.