hen.jpg

سه شنبه 3 مرداد 91

چاپ

خبرگزاری مهر

اتخاذ تدابیر جدید برای کنترل قیمت‌ها و تنظیم بازار/ دلایل افزایش قیمت مرغ

کارگروه کنترل بازار در جلسه عصر امروز که با حضور برخی استانداران برگزار شد، تدابیر جدیدی به منظور جلوگیری از افزایش قیمت ها در نظر گرفت و وضعیت نوسانات اخیر قیمت مرغ در بازار نیز بررسی شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، عصر امروز سه شنبه کارگروه کنترل بازار عصر به ریاست معاون اول رئیس جمهور تدابیر جدیدی را برای کنترل قیمت ها و تنظیم بازار 

کالاهای اساسی اتخاذ کرد.

 

معاون اول رئیس جمهور در این جلسه بر لزوم تامین مواد غذایی مورد نیاز مردم در ماه مبارک رمضان و ریشه یابی و بررسی دقیق عوامل موثر در نوسانات اخیر قیمت مرغ تاکید و از مسئولان دستگاه های مربوطه خواست ضمن پیگیری و نظارت مستمر بر وضعیت بازار، برنامه ریزی های لازم را برای تنظیم قیمت مواد پروتئینی و جلوگیری از نوسانات ناگهانی قیمت ها انجام دهند.

 

همچنین در این نشست گزارشی از آخرین وضعیت بازار و قیمت اقلام و کالاهای اساسی در کشور ارائه شد و عوامل موثر در قیمت تمام شده مرغ همچون میزان جوجه ریزی، قیمت نهاده ها، وضعیت تولید و میزان عرضه و تقاضا در سطح کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

 

گفتنی است، در این جلسه استانداران تهران، فارس، مازندران، گیلان، بوشهر و خوزستان گزارشاتی از وضعیت بازار مواد غذایی در سطح استان ها ارائه و پیشنهادات و دیدگاه های خود را در خصوص کنترل بازار مواد پروتئینی مطرح کردند.