chick.jpg

خرید و ذخیره سازی مجدد مرغ در استان قم آغاز شده است

چاپ

مدیر شركت پشتیبانی امور دام استان قم گفت: با توجه به افزایش تولید مرغ و در راستای حمایت از بخش تولید و پس از چند روز وقفه، خرید و ذخیره سازی مجدد مرغ در این استان آغاز شده است.
به گزارش موج به نقل از جهاد کشاورزی قم، مسعود فرجی اظهار داشت: خرید و ذخیره سازی مرغ، تحت نظارت كارشناسان كنترل كیفی شركت پشتیبانی امور دام و سازمان دامپزشكی استان قم در این استان، در حال انجام است.

وی افزود: پیش بینی می شود در قم، علاوه بر ذخایر قبلی، حجم قابل توجهی مرغ برای ایام پایانی امسال و شب عید، ذخیره سازی شود.
فرجی با اشاره به اینكه نبود سردخانه زیر صفر فعال با ظرفیت بالا درقم، یكی از مشكلات بخش كشاورزی در این استان است، خاطرنشان كرد: اجبارا، مرغ های خریداری شده برای ذخیره سازی به سردخانه های استان های همجوار ارسال می شود.
وی ادامه داد: در استان قم، دو سردخانه زیر صفر با ظرفیت بالا در حال احداث می باشد كه تاكنون 95 درصد پیشرفت فیزیكی داشته و تا اوایل سال آینده، به بهره برداری می رسد.
فرجی ابراز امیدواری كرد كه با راه اندازی این دو سردخانه با ظرفیت 15 هزار تن در استان قم، مشكل ذخیره سازی در سال آینده در مرتفع گردد.
مدیر شركت پشتیبانی امور دام استان قم در ادامه یادآور شد: هماهنگی های لازم برای اخذ سهمیه كنجاله سویا و ذرت اختصاص یافته به استان قم، صورت گرفته و به محض دریافت این محصولات، به بهره برداران تحویل خواهد شد.

افزودن نظر

جوملا فارسی توسعه و پشتیبانی توسط گروه نرم افزاری جوملا
حامی پروژه ملی جوملا فارسی شرکت نوید ایرانیان