corn.jpg

دولت سال آینده همچنان با توزیع گازوئیل یارانه ای از کشاورزان حمایت می کند

چاپ

دبیر ستاد هدفمند کردن یارانه ها گفت: برای حمایت از بخش کشاورزی گازوئیل تحویلی به فعالان این بخش به قیمت 150 تومان ادامه خواهد یافت اما مصرف سوخت در این بخش باید مدیریت شود.به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از ایرنا،محمدرضا فرزین،دبیر ستاد هدفمند کردن یارانه ها،در خصوص جلسه کارگروه طرح تحول اقتصادی که با حضور رئیس جمهور، وزرا و دیگر مسئولان عضو این ستاد تشکیل شد، اظهار داشت: در این نشست مشکلات مربوط به گازوئیل سهمیه کشاورزان مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: در این نشست قرار شد برای رفع مشکلات بوجود آمده در این بخش وزارتخانه های کشور و جهاد کشاورزی نسبت به تدوین شاخص ها، شناسایی کشاورزان ذینفع و طراحی کارت کشاورزی برای توزیع عادلانه گازوئیل اقدام کنند.
وی با بیان آنکه کشاورزان اکنون نیز از گازوئیل 150 تومانی استفاده می کنند، ادامه داد: کار طراحی کارتها باید تا اسفند ماه سال جاری تمام شده تا از ابتدای سال آینده کشاورزان بتوانند از کارت و گازوئیل 150 تومانی استفاده کنند.
فرزین هدف دیگر مدیریت این بخش را جلوگیری از خروج گازوئیل تخصیصی به کشاورزان به سایر بخش ها ذکر کرد.
دبیر ستاد هدفمند کردن یارانه ها افزود: موضوع دیگری که در این نشست مورد بررسی قرار گرفت مقایسه قبض های گازی بود که توسط شرکت ملی گاز طراحی شده و قرار است به دست مردم برسد.
فرزین اضافه کرد: در این نشست در خصوص فرمت های طراحی شده، بحث و قرار شد محاسبات باید تا حدی دقیق باشد تا قبوض صادره خطای کمتری داشته باشند.
معاون اقتصادی وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: برای همین امر تعدادی از قبض های قبلی صادره از سوی شرکت ملی گاز در استان های مختلف را با قبض های جدید مقایسه کرده تا بتوانیم نواقص احتمالی آن را برطرف کنیم.
وی با بیان آنکه ادامه پرداخت یارانه به شیر از دیگر تصمیمات این نشست بود، گفت: قرار شد پرداخت یارانه از سوی دولت به این فرآورده لبنی ادامه یابد تا وزارت بازرگانی بتواند مانند گذشته از مصرف کنندگان این کالا حمایت کند.
گفتنی است، جلسات بررسی چگونگی اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها و ابعاد آن بر زندگی مردم هر شب با حضور رئیس جمهور و مقامات و مسئولان عالیرتبه کشور تشکیل می شود.
آخرین جلسه در این زمینه جمعه شب تشکیل شد که طی آن وضعیت قیمت برخی از خدمات دولتی مورد بررسی قرار گرفت و در هر مورد رئیس جمهور پس از دریافت آخرین گزارش ها، دستوراتی را که متضمن منافع مردم و ایجاد تعادل در اقتصاد جامعه است، صادر کرد.
نظارت مستمر دولت و تنظیم هدفمند قیمت ها، موجب افزایش اعتماد و اطمینان در مردم شده و بستر همکاری گسترده تر و بیشتر در اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها را موجب می شود.
بسیاری از مردم در گفت و گو با رسانه های ارتباط جمعی از جمله بخش های خبری صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران از نظارت دولت بر روند اجرای این قانون و حضور مستمر رئیس جمهور در جلسات کاری مرتبط با آن ابراز خرسندی کرده اند.
رئیس جمهور پنج شنبه گذشته در گفت و گو با شبکه تلویزیونی استان یزد نیز نظارت و کنترل دقیق روند اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها از سوی دولت تاکید کرد.
احمدی نژاد تصریح کرد که تعرفه های جدید با توجه به جمیع شرایط وضع شده است و هدف اصلی قانون نیز بالا بردن قیمت نیست بلکه هدف اصلاح و ایجاد تحول در رفتارهای اجتماعی بویژه در حوزه مصرف انرژی است.

افزودن نظر

جوملا فارسی توسعه و پشتیبانی توسط گروه نرم افزاری جوملا
حامی پروژه ملی جوملا فارسی شرکت نوید ایرانیان