chick.jpg

مدیرکل پشتیبانی دام و طیور خراسان شمالی: قیمت مرغ در مهر ماه کاهش می یابد

چاپ

altمدیرکل اداره پشتیبانی دام و طیور خراسان شمالی از کاهش قیمت مرغ در مهر ماه 96 خبر داد
عبدالغفور کُر در بجنورد در خصوص وظایف کلی اداره پشتیبانی دام و طیور خراسان شمالی گفت: اداره کل دام و طیور با توجه به مأموریت‌های

ابلاغی خود وظیفه‌اش ذخیره‌سازی استراتژیک مرغ منجمد، انواع گوشت و کنسروهای مرغ است.
مدیرکل اداره پشتیبانی دام و طیور خراسان شمالی با اشاره به سیاست‌های اداره کل کشور در تهران بیان کرد: حمایت‌های ما به دو شکل حمایت از مصرف‌کننده و حمایت از تولیدکننده صورت می‌گیرد که اگر بخواهیم حمایت از تولیدکننده را توضیح دهیم می‌توانیم به خریداری گوشت مرغ از مرغداران استانی و دادن نهاده‌های ارزان‌قیمت به آنان اشاره‌کنیم.
وی افزود: مرحله‌ی بعدی توزیع و تزریق اقلام پروتئینی و گوشتی باقیمت‌های اولیه دولتی بین مردم است که این امر سبب حمایت از مصرف‌کننده می‌شود.
کر هدف اصلی اداره کل پشتیبانی دام و طیور خراسان شمالی را تنظیم بازار دانست‌ و گفت: امروزه ذخیره‌سازی استراتژیک مرغ و گوشت منجمد در بازارهای خراسان شمالی بسیار مناسب است که علت آن مذاکره با تمامی مرغداران و خریداری مرغ از آنان است.
دان و جوجه ایران به نقل از فارس؛ مدیرکل اداره پشتیبانی دام و طیور خراسان شمالی کفت: تمامی خریدهای اداره کل دام و طیور به‌صورت نقدی بوده که مرغداران هیچ‌گونه مطالبه‌ای نزد اداره کل نداشته و اداره کل نیز هیچ‌گونه خرید مدت‌داری نکرده‌اند.
وی در خصوص نزدیکی ماه محرم و تهیه‌ی اقلام پروتینی توسط هیات، مساجد و تکیه‌ها بیان کرد: به علت افزایش تقاضای فرآورده‌های گوشتی در این ماه عزیز اداره کل پشتیبانی دام و طیور خراسان شمالی مکاتباتی
را با تهران برای افزایش این فرآورده‌ها داشته است و برنامه‌ریزی‌های بسیار مناسبی را در دست اقدام قرار داده است که جای هیچ‌گونه نگرانی وجود ندارد.
عبدالغفور کر با اشاره به موضوع واردات گوشت قرمز از کشور برزیل زیر نظر اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی گفت: خراسان شمالی در بحث گوشت قرمز هیچ‌گونه مشکلی نداشته و حتی تولیدکنندگان می‌توانند گوشت‌های خود را صادر کنند.
مدیرکل اداره پشتیبانی دام و طیور خراسان شمالی افزود: مشکل اساسی خراسان شمالی در بحث تهیه و پرورش گوشت مرغ می‌باشد که علت آن کمبود واحدهای مرغداری است.
وی در خصوص میزان عرضه و مصرف در خراسان شمالی گفت: در خراسان شمالی عرضه و مصرف به یک اندازه می‌باشد که ما پیش‌بینی می‌کنیم در مهرماه به علت شروع ماه محرم و استفاده‌ی اکثر مردم از گوشت قرمز در مراسمات خود میزان مصرف مرغ کاهش یابد.
کر در پایان افزود: اداره کل پشتیبانی دام و طیور خراسان شمالی به‌اندازه کافی ذخیره‌سازی استراتژیک گوشت منجمد را انجام داده است و به‌صورت روزانه به تمام نقاط استان توزیع می‌کند که از بروز مشکلات و کمبود فرآورده‌های پروتینی جلوگیری می‌کند.