chick.jpg

ایران در تولید گوشت مرغ در خاورمیانه عنوان سوم را دارد

چاپ

معاون وزیر جهاد كشاورزی در امور دام در خصوص جایگاه ایران در بخش تولیدات دامی اظهار داشت: ایران در تولید گوشت مرغ در آسیا رتبه هفتم و در منطقه خاورمیانه عنوان سوم را دارد.به گزارش باشگاه خبرنگاران،سعادت الله عباسی در گفت و گو با خبرنگاران در بجنورد اظهار داشت: همچنین 90 درصد گوشت مرغ و تخم مرغ به صورت صنعتی و 10 درصد آن به شیوه سنتی و بومی تولید می شود.

وی كل تولیدات دامی كشور را سالانه 13 میلیون تن ذكر كرد و اظهار داشت: تا پایان برنامه پنجم باید این رقم به 18 میلیون تن برسد.
وی افزود: از مجموع تولیدات دامی كشور 5/9 میلیون تن شیر خام، 6/1 میلیون تن گوشت مرغ، 900 هزار تن تخم مرغ، 400 هزار تن عسل، 902 هزار تن گوشت قرمز و مقادیری سایر تولیدات است.
وی با بیان اینكه میزان صادرات تولیدات دامی نسبت به سال گذشته افزایش داشته، بدون ذكر رقمی گفت: در مقابل واردات فرآورده های دامی به كشور كاهش داشته است.
عباسی بر سرمایه گذاری و آماده كردن زیرساختها و ایجاد مجتمعهای تولیدی برای افزایش ظرفیت تولید و ایجاد اشتغال از این طریق تاكید كرد و گفت: توسعه واحدهای صنعتی و ساماندهی واحدهای خرد و كوچك در روستاها از سیاستهای وزارت جهاد كشاورزی است

افزودن نظر

جوملا فارسی توسعه و پشتیبانی توسط گروه نرم افزاری جوملا
حامی پروژه ملی جوملا فارسی شرکت نوید ایرانیان