chick.jpg

توان بالای تولید مرغ و تخم مرغ در ایران

چاپ

altمعاون اموردام وزارت جهادکشاورزی توان تولید مرغ و تخم مرغ را در کشور بسیار بالا توصیف کرد و گفت: این صنعت علاوه بر تامین نیازی داخلی امکان حضور در بازارهای جهانی را نیز پیدا کرده است.
حسن رکنی با بیان اینکه در حال حاضر بیشترین صادرات مرغ و تخم مرغ ایران به کشورهای پیرامونی است، افزود: خوشبختانه زیرساخت‌ها و شرایط لازم برای تولید

در صنعت مرغداری کشور فراهم شده است.
دان و جوجه ایران به نقل از صداوسیما؛ وی در ادامه با بیان اینکه حضور پر رنگ تولیدکنندگان داخلی در بازارهای جهانی «کاهش هزینه‌های تمام شده تولید» و «افزایش بهره وری» را می‌طلبد، اظهارداشت: صنعت مرغداری در پویایی تولید، صادرات، قدرت ارزآوری، اشتغال افزایی و ... بسیار نقش آفرین است.
معاون وزیر جهاد کشاورزی از صادرات سالانه ۱۵۰ هزار تن مرغ و تخم مرغ در کشور خبر داد و گفت: خوشبختانه تولید داخلی امروزه در این حوزه به لحاظ قیمت و کیفیت در بازارهای جهانی حرفی برای گفتن دارد.
وی در این مصاحبه با تاکید بر اینکه استمرار صادرات از اهمیت زیادی برخوردار است، افزود: امسال روند صادرات مرغ و تخم مرغ به دلیل بیماری آنفلولانزای فوق حاد پرندگان با کمی توقف همراه بود.
رکنی اضافه کرد: خوشبختانه با تلاش‌های صورت گرفته مشکل مورد نظر تا حدودی رفع و رجوع شده و هم اکنون شرایط به نحویست که می‌توان به بحث صادرات ورود پیدا کرد.
وی همچنین با بیان اینکه تاکنون ۱۵ هزار تن مرغ و تخم مرغ از کشور صادر شده است، گفت: از این میزان صادرات ۱۲ هزار و ۵۰۰ تن مرغ و دو هزار و ۵۰۰ تن تخم مرغ بوده است.
معاون وزیر جهاد کشاورزی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این جمله که مصرف تخم مرغ تابع نوسانات کشش بازار است، افزود: فراز و نشیب عرضه و تقاضای بازار داخلی را می‌توان با توسعه بازار‌های صادراتی به خوبی پوشش داد.
وی با اعلام اینکه در حال حاضر مرزهای کشور برای صادرات انواع محصولات داخلی به ویژه مرغ و تخم مرغ باز شده است، یادآورشد: علاوه بر این تقاضاهای زیادی برای محصولات مزبور در آن سوی مرز‌ها وجود دارد.