wheat.jpg

مرغ مادرها مقصرگرانی جوجه‌یک‌روزه نیستند/ تعیین دوره‌های تولید در مرغداری‌ها مطابق بازار فروش

چاپ

 altعضو کمیسیون کشاورزی،آب و منابع طبیعی مجلس،گفت:صادرات مرغ به بازارهای هدف باید بر مبنایی سایزهای استاندارد عملیاتی شود زیرا زمانی که مرغ بالاتر از وزن استاندارد تولید شود، هزینه تولید نیزدر تقابل با آن افزایش می یابد.
نورمحمدتربتی نژاد درباره وضعیت گرانی جوجه یکروزه در صنعت مرغداری،گفت:نمی توان مقصرگرانی جوجه یکروزه را تولیدکنندگان

در این عرصه دانست زیرا هزینه تولید درمرغداری‌های به اصطلاح مادرنیز بالا است بنابراین برای آرامش بازار مرغ الزامی است، دولت با کاهش هزینه های جاری تولید، مرغداری‌های کشور را در چتر حمایتی اش قراردهد.
 دان و جوجه ایران به نقل از خانه ملت؛ نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی،تصریح کرد: ثبات بازار مرغ درگروه نگاه ویژه ی دولت به ساختار تولید مرغ از ابتدای تولید تا انتهایی زنجیره فروش در بازار مصرفی است؛ اما متاسفانه ما در زنجیره  نخست تولید که در واقع همان جوجه یکروزه است با نوسان نرخ روبرو هستیم.
 تربتی نژاد،افزود: اگر فکری برای صادرات مازاد تولید مرغ نکنیم ،مجبوریم برای جلوگیری از متضرر شدن مرغداری ها دوره تولید را منطبق به بازارهای فروش کنیم زیرا زمانی که محصول بدون تقاضا  تولید شود، بطور حتم در اولین گام مرغدار متضرر خواهد شد.
 وی ادامه داد: یکی ازمحورهای که بایددراولویت برنامه ریزی برای صادرات مرغ  قرار بگیرد؛صادرات مرغ به بازارهای هدف باید  برمبنایی سایزهای استاندارد است زیرا زمانیکه مرغ بالاتر از وزن استاندارد تولید شود، هزینه تولید نیزدر تقابل با آن افزایش می یابد.
  عضوکمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با بیان اینکه دوره های تولید در مرغداری ها طبق بازارهای فروش تعیین شود،یادآورشد: تولید بدون بازار پایدار، مرغداری‌های کشور وارد مشکلات اقتصادی می کند.