corn.jpg

افزایش ۱۷۰۰ تومانی نرخ جوجه در اصفهان از ابتدای امسال

چاپ

 altنایب رئیس اتحادیه گوشت سفید اصفهان با اشاره به افزایش ۱۷۰۰ تومانی نرخ جوجه از ابتدای امسال گفت: به دلیل شیوع آنفلوآنزای پرندگان فوق حاد پرندگان شمار بسیاری از جوجه‌ها و مرغ‌ها در استان معدوم شده است.
محمدعلی فروغی ابری در پاسخ به اینکه در دی ماه سال گذشته 10 میلیون قطعه جوجه‌ریزی در اصفهان انجام شد، چرا اکنون توقف جوجه‌ریزی

در استان داریم، اظهار داشت: به دلیل شیوع آنفلوآنزای پرندگان فوق حاد پرندگان در استان اصفهان شمار بسیاری از جوجه‌ها و مرغ‌ها در استان معدوم شده است.
وی پیرامون اینکه قیمت جوجه چرا به یکباره با افزایش بیش از 2 برابر روبه‌رو شده است، افزود: دلیل این موضوع را نمی‌دانم؛ باید از دست‌اندرکاران و جوجه‌ریزان این مسئله مهم را بپرسید.
دان و جوجه ایران به نقل از تسنیم؛ نایب رئیس اتحادیه گوشت سفید اصفهان با بیان اینکه استان اصفهان جوجه‌ریزی ندارد، گفت: این استان به دلیل نداشتن دستگاه جوجه‌کشی، بیشتر جوجه‌ها را از تهران، تبریز و شمال کشور وارد استان می‌کند.
وی در پاسخ به اینکه کاهش قیمت جوجه تا چه میزانی بر نرخ مرغ تاثیرگذار است، اظهار داشت: چنانچه بهای جوجه یک‌هزار تومان کاهش یابد، یک‌هزار و 500 تومان بر قیمت مرغ اثرگذار است، البته این موضوع بستگی به نرخ نهاده‌ها هم دارد.
فروغی پیرامون نرخ نهاده‌ها در بازار، افزود: تاکنون حرفی از گرانی نهاده‌ها نبوده، اما در بهار امسال جوجه‌ریزی در استان اصفهان نبوده و در استان‌های که جوجه‌ریزی صورت گرفته، نرخ‌ها گران عرضه شده است.
وی با بیان اینکه طی 50 روز جوجه‌ریزی در استان اصفهان نداشته‌ایم، گفت: اکنون جوجه‌ها را از تهران، تبریز، اردبیل و شمال کشور وارد استان می‌کنیم و هزینه‌های سنگینی را هم باید تقبل کنیم.
نایب رئیس اتحادیه گوشت سفید اصفهان پیرامون اینکه چرا در استان اصفهان جوجه‌کشی انجام نمی‌شود، افزود: آب و هوای اصفهان اجازه این فعالیت را در استان نمی‌دهد و شرایط جوی استان مناسب برای جوجه‌کشی ندارد.