chick.jpg

مجلس: کاهش هزینه تولید مرغ در بازار با ارائه جوجه یک روزه در بورس کالا

چاپ

 altعضو کمیسیون کشاورزی،آب و منابع طبیعی مجلس با بیان اینکه ارائه جوجه یک روزه در بورس کالا راهکاری برای کاهش هزینه تولید مرغ در بازار به شمارمی آید،گفت: دادو ستد جوجه یک روزه  توسط واسطه ها عاملی برای افزایش نرخ تولید مرغ در بازار تلقی می شود.
 علی ابراهیمی درباره ارائه جوجه یک روزه در بورس کالا،گفت: دادو ستد جوجه یک روزه توسط واسطه ها عاملی برای افزایش نرخ جوجه یکروزه

دربازار تلقی می شود، بنابراین با ارائه جوجه یک روزه در  بورس کالا  علاوه  برتعیین نرخ منطقی برای این نوع از  تولیدات می توان  واسطه ها را نیز از صنعت مرغداری حذف کرد.
  دان و جوجه ایران به نقل ازخانه ملت؛ نماینده مردم شازنددرمجلس شورای اسلامی،تصریح کرد: با ارائه جوجه یکروزه در بورس کالا امکان دسترسی واحدهای غیرمجاز در عرصه خرید محدود می شود،  زیرا برای خرید جوجه یکروز در بورس کالا متقاضیان باید مدارک مورد نیاز را به بورس کالا ارائه دهند.
 ابراهیمی،افزود: با ارائه کالا در  بورس، بدیهی است که باید هویت خریدار مشخص شود و در این شرایط مرغداری های غیرمجاز و بدون پروانه نیزشناسایی و در نتیجه حضور واسطه ها نیزدر صنعت مرغداری کمرنگ می شود.
 عضوکمیسیون کشاورزی،آب و منابع طبیعی مجلس،یادآور شد: ارائه جوجه یکروزه در بورس کالا راهکاری برای کاهش هزینه تولیدمرغ در بازار به شمارمی آید.