soy.jpg

سه شنبه 13 تیر 91

چاپ

خبرگزاری ایرنا

برنامه ریزی مناسب، واردات گوشت قرمزرا تا دو سال آینده متوقف می كند

مدیرعامل اتحادیه دامداران استان البرز گفت: با توجه به ظرفیت ها و توانمندی های كشور در صورت تدوین برنامه های مناسب، واردات گوشت قرمز تا دو سال دیگر متوقف خواهد شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا 'موسی شرلی' روز سه شنبه در نشست خبری اتحادیه دامداران سراسر كشور در باره شرایط تولید گوشت قرمز و شیرخام با تاكید بر این كه شیر تولیدی كشور توانایی رقابت با محصولات منطقه را دارد، افزود: صادرات شیرخام ایران به عراق و افغانستان نشان دهنده متعادل بودن 

نرخ این فرآورده است.

وی همچنین گفت كه در پنج سال اخیر واردات محصولات لبنی نظیر كره و پنیر با هدف حمایت از تولید داخل متوقف شده است .

شرلی مدعی است تاكنون بیش از 70 درصد پروار بندی ها تعطیل شده و اگر از این حوزه حمایت لازم صورت نگیرد ، مشكلات آن بیشتر می گردد .

از نظر وی ، دولت شریك مناسبی برای دامداران نیست چرا كه در تحویل نهاده ها تاخیر می كند.

وی به تفاهمناهه اخیر وزارت صنعت، معدن و تجارت و اتحادیه دامداران اشاره كرد و گفت: یكی از نهاده های مورد نیاز دامداران ' جو' است كه در این تفاهمنامه لحاظ نشده است.

این فعال بخش خصوصی معتقداست: هم اكنون فروشگاه های مواد غذایی از فروش هركیلوگرم شیر خام 400 تومان سود می كنند در حالی كه سود دامداران حتی به 50 تومان نیز نمی رسد.

رییس هیات مدیره اتحادیه مركزی تعاونی های كشاورزی دامداران ایران نیز در این نشست گفت: دولت در تفاهمنامه قبلی نهاده های مورد نیاز را به دامداران تحویل نشد.

' سیروس روستا' ، با اشاره به این كه تنها 15 درصد تعهدات دولت در تفاهمنامه نخست عملی شده ، گفت: در تفاهمنامه دوم این نگرانی وجود دارد كه تعهدات داده شده دیر به تحقق رسد.