hen.jpg

یکشنبه 11 تیر 91

چاپ

خبرگزاری مهر

پورکاوه به مهر خبرداد:

مرغ گرم کیلویی 4700 تومان/ مرغ منجمد کیلویی 2900 تومان

سرپرست دفتر تامین و توزیع کالای وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: روزانه 280 تن مرغ با قیمت 4 هزار و 700 تومان در بازار توزیع می‌شود.

 

علی پورکاوه در گفتگو با مهر با تاکید بر اینکه توزیع مرغ به صورت روزانه 280 تن در سطح استان تهران در حال انجام است، گفت: قیمت مصوب مرغ 4 هزار و 

700 تومان است و توزیع به رقمی بالاتر از این، تخلف به حساب می‌آید.

سرپرست دفتر تامین و توزیع کالای وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: در مرحله نخست در میادین و شبکه‌های منتخب صنفی صورت می‌گیرد، البته ذخایر در شرایط بسیار مناسبی قرار دارد و 50 واحد صنفی منتخب و غرفه های سازمان میادین میوه و تره‌بار، به عرضه آن می‌پردازند.

وی تصریح کرد: خرید و ذخیره‌سازی مرغ منجمد نیز به منظور تنظیم بازار داخلی در دستور کار قرار گرفته است که به این منظور، برای جلوگیری از متضرر شدن، تولیدکنندگان می‌تواند مرغ مازاد بر عرضه را به قیمت هر کیلوگرم  2 هزار و 900 تومان در کشتارگاهها به وزارت صنعت، معدن و تجارت بفروشند.

 

به گفته پورکاوه، خرید از مرغداران به روش نقدی یا تهاتر با نهاده به صورت 60 درصد ذرت و 40 درصد کنجاله سویا به قیمت مصوب، صورت می‌گیرد.

 

وی اظهار داشت: بازرسان صنفی با متخلفان در این بازار برخورد جدی خواهند کرد و مردم نیز البته باید موارد تخلف را به سامانه 124 گزارش دهند.