hen.jpg

شنبه 10 تیر 91

چاپ

خبرگزاری ایرنا

افزایش 117 هزار تنی تولید گوشت مرغ در كشور

تهران - وزارت جهاد كشاورزی اعلام كرد: تولید گوشت مرغ در كشور 117 هزارتن افزایش داشته كه با توجه به رشد جوجه‌ریزی، عرضه این مجصول نسبت به سال گذشته از شرایط مطلوبی برخوردار است.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی وزارت جهاد كشاورزی، با توجه به مشكلات تامین نهاده های طیور، طی سه ماه نخست سال جاری تولید جوجه گوشتی حدود شش میلیون قطعه نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است كه با تثبیت شرایط نهاده ها پیش بینی می شود این رقم افزایش یابد.

براساس برنامه ریزی ها میزان تولید مرغ به یك میلیون و 900 هزارتن رسیده كه باعث رشد سرانه مصرف گوشت مرغ از 23.5 كیلوگرم به 24.5 كیلوگرم شده است.

همچنین پیش‌بینی می‌شود در صورت تداوم شرایط موجود و عادی شدن روند تأمین نهاده‌‌ها از شهریور‌ماه سال جاری با مازاد تولید گوشت مرغ مواجه شویم.

در این گزارش آمده است؛ سال گذشته در مجموع یك میلیون و 783 هزار تن گوشت مرغ در كشور تولید شد و تا دی سال 90 این محصول بیش از تقاضا عرضه شده است.

به طوری‌ كه تولید‌كنندگان این محصول به طور مستمر خواهان خرید و ذخیره‌سازی گوشت مرغ مازاد برای ایجاد تعادل در عرضه و تقاضا بودند.

بنابراین طرح مشوق های صادراتی برای صادرات گوشت مرغ در كارگروه كنترل بازار به تصویب رسید، این در حالیست كه عدم كشش بازار و افزایش قیمت نهاده‌ها به ویژه كنجاله سویا بر تولید تأثیر بسزایی داشته است.

براساس این گزارش، شرایط حاكم بر بازار از نظر قیمت و افزایش آن به ویژه در روزهای اخیر بر خلاف روند افزایش تولید بوده و به نظر می‌رسد تحت تأثیر عواملی از جمله مدیریت جو روانی حاكم بر بازار باشد و این وضعیت مورد تائید تولید‌كنندگان نیز نبوده است.