soy.jpg

نرخ خرید تضمینی گندم معمولی و دوروم در همدان ‌‌‌هر کیلوگرم ۱۳۰۰۰ و ۱۳۳۰۰ ریال تعیین شد

چاپ

 altمدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۱۳ گفت: نرخ خرید تضمینی گندم معمولی و دوروم بر اساس ۴ درصد افت مفید و ۲ درصد افت غیرمفید به ترتیب از قرار هر کیلوگرم ۱۳۰۰۰ و ۱۳۳۰۰ ریال است.
علی‌رضا رنجبرضرابی اظهار داشت: اولین کمیسیون خرید تضمینی گندم مازاد بر نیاز کشاورزان سال 96 استان همدان

با حضور اعضای کمیسیون در محل دفتر معاون استاندار به‌منظور برنامه‌ریزی و اتخاذ تصمیم‌های لازم برگزار شد.
وی با اشاره به اینکه خرید گندم سال گذشته بدون هیچ‌گونه تنش و شکایتی در فضای آرام انجام شد، افزود: ان‌شاالله در سال 96 نیز با همکاری همه اعضا کمیسیون خرید استان و همکاری‌های شرکت این فرآیند به‌خوبی انجام می‌شود.
دان و جوجه ایران به نقل از تسنیم؛ رنجبر ضرابی با بیان اینکه در سال 95 مقدار 533 هزار تن گندم از کشاورزان استان همدان خریداری شد، عنوان کرد: 533 تن گندم به ارزش 670 میلیارد تومان توسط بیش از 60 مرکز تحویل‌گیری با بیش از 250 نفر نیروی مستقر در مراکز و ستاد خرید گندم خریداری شد که این میزان خرید گندم نسبت به مدت مشابه در سال 94، 74درصد افزایش داشت.
مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 13، تصریح کرد: لیست مراکز خرید در حال جمع‌بندی است تا اکیپ‌های کارشناسی به‌منظور آماده‌سازی کلیه مراکز خرید ملکی، سیلوهای بخش خصوصی، کمیسیون کارخانه‌ها و انبارهای مباشرین از ساختمان و تجهیزات مراکز انباری و سیلویی شامل باسکول، تجهیزات تخلیه، بارگیری و نگهداری کاور، سموم موردنیاز، لوازم آزمایشگاهی، نرم‌افزار، رایانه و چاپگرها موجود بازدید شود تا نسبت به تعمیر و رفع نواقص و کمبودهای موجود اقدام کنیم.
رنجبر ضرابی اظهار داشت: بر اساس پیش‌بینی‌ها مقدار تولید گندم سال 96 در استان همدان 530 هزار تن است و دوره آموزشی و بازآموزی برای نیروهای مستقر در مراکز کارشناسان آزمایشگاه، کاربران رایانه، عوامل تشخیص و ذی‌حساب برگزار می‌شود.
وی با اشاره به اینکه امسال طبق سنوات گذشته اولویت استقرار مراکز خرید در سیلوها، انبارهای ملکی و بلندمدت با سیلوهای بتنی، فلزی، عمودی و انبارهای تمام مکانیزه است، گفت: نرخ خرید تضمینی گندم معمولی و دوروم بر اساس 4 درصد افت مفید و 2 درصد افت غیرمفید به ترتیب از قرار هر کیلوگرم 13000 و 13300 ریال است.
مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 13 ، بیان کرد: امسال بانک کشاورزی به‌عنوان بانک عامل مسئول پرداخت مطالبات کشاورزان گندم‌کار است و بر این اساس هماهنگی‌های لازم با این بانک انجام شده است.