chick.jpg

7 تیر 91

چاپ

خبرگزاری ایسنا

به فاصله 24 ساعت از عرضه محدود مرغ 4650 توماني در تهران

توزيع سراسري مرغ با قيمت مصوب از پنج‌شنبه آغاز مي‌شود

برنامه تامين و توزيع مرغ در معاونت توسعه بازرگاني وزارت صنعت، معدن و تجارت به نتيجه رسيد و بر همين اساس قيمت مرغ حداكثر 4700 تومان در نظر گرفته شد.مدير كل دفتر تامين و توزيع كالا با بيان مطلب بالا به خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، گفت: توزيع سراسري مرغ با همكاري 

فروشگاه‌هاي زنجيره‌اي از فردا در تهران و شهرستان‌ها آغاز خواهد شد.

علي‌پور كاوه ادامه داد: امروز 300 تن مرغ گرم با قيمت 4800 تومان در تهران توزيع شد و براساس هماهنگي‌هاي صورت گرفته توزيع گسترده‌ي مرغ گرم از فردا (پنج‌شنبه) در تهران و ساير استان‌ها آغاز مي‌شود.

پور كاوه در ادامه با اشاره به تدابير گسترده معاونت توسعه‌ي بازرگاني داخلي وزارت صنعت، معدن و تجارت براي تامين نهاده‌هاي دام و طيور، تصريح كرد: با اقدامات صورت گرفته نياز دو ماه آينده اين بخش به سويا تامين شده و بر همين اساس 300 هزار تن سويا وارد و در 31 استان كشور ذخيره‌سازي شده است.

به گفته‌ي مدير كل دفتر تامين و توزيع كالا، در حال حاضر نياز ذرت و جو كشور به طور كامل تامين شده و 300 هزار تن سويا نيز در بنادر كشور در حال تخليه است.

وي تامين نهاده‌ها را اقدام مفيدي در راستاي كاهش قيمت مرغ دانست و خاطر نشان كرد: با توجه به در پيش بودن ماه مبارك رمضان، كنترل قيمت‌ها مي‌تواند كمك بسياري بزرگي در تنظيم بازار اين ماه باشد.

پور كاوه با بيان اين مطلب كه ذخيره‌سازي اقلام پرمصرف در ماه ضيافت الهي به اندازه‌ي كافي صورت گرفته است، گفت: در زمينه‌ي گوشت قرمز و مرغ مورد نياز در اين ماه نيز جاي هيچ‌گونه نگراني وجود ندارد، چرا كه در حال حاضر ذخيره‌ي اين دو ماده پروتئيني در سطح مطلوبي قرار دارد.

به گزارش ايسنا، عرضه سراسري مرغ با قيمت مصوب از فردا در فروشگاه‌هاي زنجيره‌اي در حالي است كه عرضه مرغ گرم با قيمت هر كيلو 4650 تومان از امروز در مراكز عرضه مستقيم مرتبط با وزارت صنعت، معدن و تجارت آغاز شده است.

بنا بر اعلام اپراتور سامانه 124 هم اكنون 24 مركز عرضه مستقيم مرغ گرم در تهران فعال است و مرغ را با همين قيمت به خريداران عرضه مي‌كنند.