hen.jpg

7 تیر 91

چاپ

خبرگزاری ایرنا

كمبودی در تولید و عرضه مرغ ماه مبارك رمضان وجود ندارد

تهران - مدیر عامل اتحادیه سراسری مرغداران گفت: طی ماه گذشته جوجه ریزی در واحدهای تولیدی به میزان كافی انجام شده است و در صورت تامین نهاده های طیور كمبودی برای تولید و عرضه مرغ در ماه مبارك رمضان وجود نخواهد داشت.

'حسین مقدم نیا' روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا با بیان این كه، ماهانه 85 میلیون قطعه جوجه ریزی در واحدهای تولیدی انجام می شود، افزود: با توجه به افزایش مصرف گوشت مرغ در ماه مبارك رمضان، میزان جوجه ریزی واحدهای تولیدی به بیش از 90 میلیون قطعه افزایش یافته است.

وی اظهار داشت: هم اكنون دغدغه تولیدكنندگان مرغ گوشتی كشور تهیه و تامین نهاده های طیور است كه در صورت تامین كنجاله سویای مورد نیاز واحدهای تولیدی، مشكلی در تولید مرغ گوشتی نخواهیم داشت.

این مقام مسئول تاكید كرد: هم اكنون بخش عمده ای از كنجاله سویا به كشور وارد شده است، اما روند طولانی ترخیص این محصولات در گمرك تولیدكنندگان را در تامین نهاده های ارزان قیمت با مشكل مواجه كرده است.

وی تصریح كرد: برای حفظ جوجه ریزی و تولید مرغ در ماه مبارك رمضان باید كنجاله سویا مورد نیاز واحدهای تولیدی در اختیارشان قرار گیرد تا لطمه ای به صنعت تولید مرغ گوشتی كشور وارد نشود.

به گفته وی، هم اكنون بیش از یك میلیون و 700 هزار تن گوشت مرغ در 17 هزار و 500 واحد مرغداری گوشتی تولید و به بازار عرضه می شود.