chick.jpg

30 خرداد 91

چاپ

نماینده مریوان در مجلس:

بخش كشاورزی می تواند سودآورترین بخش های اقتصادی كشور باشد

سنندج - نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی گفت:بخش كشاورزی با مدیریت صحیح و اجرای طرح های علمی می تواند از سودآورترین بخش های اقتصادی كشور باشد و باید در این زمینه بیشر تلاش شود.

'امید كریمیان' روز سه شنبه در ایین بهره برداری از چند پروژه كشاورزی در مریوان افزود: در سال های اخیر تحولاتی عظیم در حوزه كشاورزی انجام شده اما همچنان مشكلات زیادی در بخش كشاورزی وجود دارد.

وی با اشاره به اینكه برای رسیدن به اهداف اقتصادی كشور، باید مزیت ها و ظرفیت های كشاورزی روستایی را فعال كرد گفت: 

اين امر موجب می شود نرخ بیكاری در كشور به نحو كارآمدی كاهش یابد

كریمیان با اشاره به وجود دشت ها و باغ های حاصلخیز شهرستان های مریوان و سرواباد گفت: با توجه به فراهم بودن شرایط كشاورزی در منطقه، نیازمند صنایع تبدیلی هستیم تا با ساخت آن، كشاورزی رونق بگیرد و كشاورزان بیشتر از دسترنج خود بهره‌مند شوند.

وی همچنین افزود: وجود 50 واحد مرغداری فعال گوشتی با ظرفیت بیش از یك میلیون و 100 هزار قطعه در شهرستان مریوان، ظرفیت مهمی برای توسعه كشاورزی منطقه است.

وی توسعه صنعت مرغداری در شهرستان های مریوان و سروآباد را با توجه به موقعیت منطقه ضروری دانست و گفت: پرورش مرغ گوشتی هم به لحاظ سلامت جامعه و هم به لحاظ اقتصادی یك ضرورت اجتناب ناپذیر است.

این نماینده مجلس در ادامه بر تبدیل شهرستان های مریوان و سروآباد به یكی از قطب های صنعت طیور استان تأكید كرد و خواستار توجه جدی مسؤلان به این بخش شد.

در این آیین یك واحد مرغداری 14 هزار قطعه ای با سرمایه گذاری دو میلیارد و 100 میلیون ریال و ظرفیت تولید سالیانه 90 تن گوشت به بهره برداری رسید.

همچنین یك باغ توت فرنگی به وسعت هفت هكتار با اعتبار یك میلیارد و 693 میلیون ریال و تسهیلات بانكی با ایجاد اشتغال برای 11 نفر به بهره برداری رسید.