hen.jpg

6 میلیون قطعه جوجه گوشتی از رده خارج شد

چاپ

altنظر افضلی با اشاره به قیمت متفاوت مرغ در استان های مختلف گفت: با توجه به شیوع آنفولانزا، حمل و نقل طیور تحت کنترل قرار گرفته و این امری لازم است، 14 استان ما درگیر این ویروس شده و مجبور شدیم نزدیک به 6 میلیون قطعه جوجه گوشتی را از رده خارج کنیم.
نظر افضلی با اشاره به اینکه قیمت ها تابعی از نظام تولید و توزیع است که در نهایت به دست

مصرف کننده می رسد، گفت: در نظام تولید با توجه به فصول سال، هزینه های تولید هم تغییر پذیر است و قیمت ثابتی را نداریم.
وی در خصوص متفاوت بودن افزایش تغییر قیمت ها در استان های مختلف عنوان کرد: این مسئله به حمل و نقل مرتبط است و نظام توزیع باید بر این امر نظارت داشته باشد.
نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با اشاره به افزایش قیمت ها بیان داشت: یک جوجه زنده با توجه به هزینه های مختلفی که دارد در حدود کیلویی 5 هزار و 100 تومان برای مرغدار تمام می شود در حالی که یک مرغ زنده در مرغداری کیلویی 4 هزار و 700 به فروش می شرد یعنی الان تولیدکنندگان مرغ ما دارند ضرر می کنند و با بیماری آنفولانزای حاد پرندگان هم که شیوع پیدا کرده مرغداران در حال ضرر هستند. و این بر افزایش قیمت ها تاثیر گذار است.
وی متذکر شد: باید مرغ ها را در فصولی که افزایش تولید داریم خرید و دپو کنیم تا در فصل هایی که تولید مرغ کمتر است بتوانیم بازار را تنظیم کنیم.
نظر افضلی با اشاره به قیمت متفاوت مرغ در استان های مختلف گفت: با توجه به شیوع آنفولانزا، حمل و نقل طیور تحت کنترل قرار گرفته و این امری لازم است، 14 استان ما درگیر این ویروس شده و مجبور شدیم نزدیک به 6 میلیون قطعه جوجه گوشتی را از رده خارج کنیم.

 

منبع: میزان