soy.jpg

24 خرداد 91

چاپ

خبرگزاری ایرنا

صندوق حمایت از توسعه بخش كشاورزی ارس راه اندازی می شود

تهران - معاون اقتصادی و سرمایه گذاری منطقه آزاد ارس، از راه اندازی صندوق حمایت از توسعه بخش كشاورزی ارس و ارایه تسهیلات بانكی به كشاورزان این منطقه خبر داد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا و به نقل از دبیرخانه شورای هماهنگی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، 'ایرج حاتمی' افزود: صندوق حمایت از توسعه بخش كشاورزی، حمایت های تسهیلاتی و اعتباری لازم را از تولیدكنندگان زیربخش كشاورزی و سایر صنایع مربوطه در قالب صندوق، انجام خواهد داد.

وی با بیان اینكه نمایندگی صندوق حمایت از كشاورزی در منطقه آزاد تجاری- صنعتی ارس،از كلیه مزایا و تسهیلات و قوانین مربوط به مناطق آزادبرخوردار خواهد بود،افزود: نحوه محاسبه نرخ تسهیلات پرداختی در منطقه آزاد ارس مانند شرایط سرزمین اصلی انجام می شود.

حاتمی با اشاره به مزایای گمركی ارس برای واردات ماشین آلات پیشرفته صنعتی و تولیدی، تصریح كرد: با توجه به عملیاتی شدن محدوده یك، منطقه آزاد ارس در جلفا و امكان واردات خودروها و ماشین آلات مختلف، واردات و صادرات محصولات كشاورزی و تكنولوژی مربوط به زیر بخش كشاورزی استان و سایر استانها به صورت آسان و با اعطای تسهیلات در حقوق گمركی، برابر مقررات و به میزان مصوب هیات مدیره سازمان منطقه آزاد ارس، انجام می شود.

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری منطقه آزاد ارس، گفت: مبالغ حاصل از فروش كلیه زمین ها با كاربری كشاورزی، جهت افزایش سرمایه به حساب صندوق منطقه آزاد ارس واریز خواهد شد و این منابع با تصمیم مسئولین این سازمان در داخل محدوده مصوب منطقه و در راستای توسعه بخش كشاورزی، حمایت از سرمایه گذاران، تولید كنندگان، فرآوری كنندگان، صادر كنندگان و سایر زیر بخش های كشاورزی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

وی افزود: جهت استقرار صندوق حمایت از بخش كشاورزی در منطقه آزاد ارس ساختمانی به این منظور در اختیار صندوق، قرار داده می شود.

بخش هایی از دشت بزرگ كشاورزی گلفرج به مساحت 3 هزار هكتار و دشت كشاورزی گردیان به مساحت یكهزار و 800 هكتار و مجتمع گلخانه ای به مساحت 140 هكتار در محدوده منطقه آزاد ارس واقع شده است.