wheat.jpg

صادرات 19 میلیارد ریالی جوجه یک روزه و تخم‌مرغ از استان زنجان

چاپ

altمدیر کل دامپزشکی استان زنجان از آغاز سال جاری تا کنون 19 میلیارد و 508 میلیون و 426 هزار ریال جوجه یک روزه و تخم‌مرغ نطفه‌دار به خارج از استان صادر شده است
به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان زنجان، محمد رشید کرمی از صادرات محصولات تولیدی طیور استان زنجان

خبر داد و اظهار کرد: جوجه یک ‌روزه و تخم‌مرغ نطفه‌دار از جمله محصولات صادراتی استان زنجان هستند.
وی میزان صادرات جوجه یک‌ روزه از استان زنجان را در 9 ماه گذشته از سال جاری 445 هزار قطعه اعلام و اضافه کرد: مقصد صادراتی این محصول از استان زنجان کشورهای ارمنستان، تاجیکستان و افغانستان بوده است.
مدیر کل دامپزشکی استان زنجان با بیان اینکه ارزش دلاری جوجه‌های یک روزه صادراتی از استان زنجان از آغاز سال جاری تا کنون 191 هزار و 350 دلار برآورد شده است، تصریح کرد: ارزش ریالی این محصولات صادر شده 6 میلیارد و 697 میلیون و 250 هزار ریال بوده است.
کرمی تخم‌مرغ نطفه‌دار را دیگر محصول صادراتی استان زنجان دانست و ادامه داد: در 9 ماه گذشته از سال جاری یک میلیون 16 هزار و 760 عدد تخم‌مرغ نطفه‌دار از استان به کشور عمان صادر شده است.
وی برآورد ارزش دلاری تخم‌مرغ نطفه‌دار صادر شده از استان زنجان را 366 هزار و 33 دلار اعلام کرد و افزود: معادل ریالی این مبلغ 12 میلیارد و 811 میلیون و 176 هزار ریال بوده است.
مدیر کل دامپزشکی استان زنجان ادامه داد: در مجموع در 9 ماه گذشته از سال جاری مجموع صادرات تولیدات طیور استان زنجان به مبلغ 19 میلیارد و 508 میلیون و 426 هزار ریال بوده است.